Μπορεί το τελευταίο διάστημα οι ηλεκτρονικές απάτες να απασχολούν όλο και περισσότερο τους Έλληνες, όμως σύμφωνα με τον κ. Μανώλη Σφακιανάκη, πρόεδρο του CSI Institute – Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας ο ίδιος έχει ενημερώσει για όλα αυτά εδώ και δύο χρόνια.
«Τα φωνάζουμε δυο χρόνια τώρα όμως κανείς δεν μας ακούει. Είμαστε μια χώρα ηλεκτρονικά αναλφάβητων όπου κάποιοι επιτήδειοι βρίσκουν έδαφος για να δράσουν. Από τα στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει μέσα σε δύο χρόνια από τις διαδικτυακές απάτες έχει υπεξαιρεθεί μισό δισ.», τονίζει χαρακτηριστικά στο Newsbomb.gr ο κ. Μανώλης Σφακιανάκης, πρώην διευθυντής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και νυν πρόεδρος του CSI Institute.
Και προσθέτει: «Πρέπει άμεσα να μπει στα σχολεία το μάθημα για το διαδίκτυο και πως πρέπει να προστατευόμαστε. Επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχαμε μιλήσει στο αρμόδιο υπουργείο και μάλιστα τους είχαμε καταθέσει ένα βιβλίο της google το οποίο ήταν δωρεάν. Δεν λάβαμε καμία απάντηση όπως δεν λάβαμε και τώρα επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας. Σημειωτέων ότι σε 75 χώρες υπάρχει το αντίστοιχο μάθημα στα σχολεία. Στην Ελλάδα από τα 10 εκατομμύρια είναι ζήτημα αν τα 2 εκατ. γνωρίζουν πραγματικά το διαδίκτυο και πως να προφυλάσσονται. Σε πρώτη φάση πάντως δεν θα πρέπει να απαντάμε σε αυτά τα sms, τα τηλέφωνα και τα email».
Επιπλέον, ο κ. Σφακιανάκης, μίλησε και για την δουλεία που γίνεται στο υπουργείο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και τον κ. Κυριάκο Πιερρακάκη λέγοντας ότι είναι εξαιρετική αλλά αν δεν εκπαιδευτούμε στο κομμάτι αυτό δεν μπορεί να κατανοηθεί από πολλούς.
Το κόλπο της «μπλοκαρισμένης» κάρτας
Η νέα τηλεφωνική απάτη που «τρέχει» αυτές τις μέρες, έχει… γυναικεία φωνή, υποτίθεται ότι προέρχεται από τη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος, ζητά απόρρητα προσωπικά στοιχεία, και εκβιάζει ότι δήθεν θα εκτελεστεί… αν είναι δυνατόν, ένταλμα σύλληψης σε βάρος του ανυποψίαστου που τόλμησε να απαντήσει τη κλήση.
Για κακή τους τύχη, ο κ. Καβουκλής ήταν απόλυτα… διαβασμένος και παρ’ ότι αρχικά έπεσε στην παγίδα και απάντησε τη κλήση, στη συνέχεια έκανε ακριβώς ότι έπρεπε.
Είναι μία ακόμα απάτη, μέσω τηλεφωνικής κλήσης, που εάν κάποιος δεν γνωρίζει, μπορεί στην κυριολεξία, να χάσει όλα τα χρήματά του, εν ριπή οφθαλμού!
Άλλες φορές, οι απατεώνες, προσποιούμενοι τις… τράπεζες, στέλνουν γραπτά μηνύματα όπως αυτό… ή αυτό… Εάν ο χρήστης πατήσει τον σύνδεσμο, μεταφέρεται σε πλαστούς ιστότοπους καρμπόν όμως, με τις πραγματικές σελίδες των τραπεζικών ιδρυμάτων, προκειμένου τα θύματα να ξεγελαστούν και να καταχωρήσουν τα προσωπικά και απόρρητα στοιχεία τους.