Τύμπανα “πολέμου” στην ακτοπλοΐα των Κυκλάδων – Ποιες εταιρίες αντιδρούν με το υπουργείο και γιατί
Σοβαρά θέματα έχουν προκύψει ενόψει της θερινής δρομολογιακής περιόδου του 2020 στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυκλάδων.
Σκηνικό αντιδράσεων στήνουν στον Πειραιά οι ακτοπλοϊκοί όμιλοι Θ. Παναγιωτάκη (Fast Ferries) και αδελφών Στεφάνου (Golden Star Ferries), εξαιτίας της διαφαινόμενης απόφασης του υπουργού Ναυτιλίας να μην κάνει δεκτές τις αιτήσεις για έκτακτες δρομολογήσεις πλοίων τους, παρά την περί του αντιθέτου εισήγηση του Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), το οποίο έκανε δεκτές τις προτάσεις τους.
Επιπλέον, είναι σαφές πως δεν υπάρχει καμία έκτακτη ανάγκη να προστεθεί στα δεκάδες υπάρχοντα ένα ακόμα πλοίο στην Σαντορίνη, όπου ήδη περισσότερα από 20 πραγματοποιούν δρομολόγια σε ένα νησί, που ήδη βαρύνεται δυσανάλογα με τη φέρουσα ικανότητά του από τους ημερήσιους τουρίστες, που αυτά τα πλοία συνήθως διακινούν, όπως και τα κρουαζιερόπλοια.
Εφόσον, οι συγκεκριμένες εταιρίες πρότειναν τη δρομολόγηση των ταχυπλόων τους σε γραμμές λιγότερα κορεσμένες, ενδεχομένως, να ήταν διαφορετική και η στάση του υπουργείου.
Σε αυτό το περιβάλλον ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, που έχει και την τελευταία υπογραφή στις δρομολογήσεις εμφανίζεται αποφασισμένος να τηρήσει τη νομιμότητα, η οποία είναι ξεκάθαρα απαγορευτική για τις επιδιώξεις των δύο ακτοπλόων, αναφέρουν νομικές πηγές, παραπέμποντας ταυτόχρονα στο νόμο 2932 του 2001, ο οποίος, στο άρθρο 7, ορίζει για τις περιπτώσεις έκτακτης δρομολόγησης ότι «με απόφαση του Υπουργού επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου τρίτου, να δρομολογηθεί επιβατηγό ή οχηματαγωγό, επιβατηγό ή φορτηγό πλοίο, για την εκτέλεση συγκεκριμένου ή συγκεκριμένων δρομολογίων, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις, που ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου τρίτου και πρόκειται να καλυφθούν έκτακτες ή επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες, οι οποίες δεν μπορεί να εξυπηρετηθούν εγκαίρως από τα ήδη δρομολογημένα πλοία».
πηγή Cyclades24.gr