ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ:
09/07/2019
Σύμφωνα με έρευνα του ευρωπαϊκού Οργανισμού Transport & Environment, που παρακολουθεί τις εκπομπές ρύπων που παράγονται στον τομέα των μεταφορών και εφαρμόζει πρακτικές για τη μείωσή τους, τα ελληνικά λιμάνια του Πειραιά, της Μυκόνου και της Σαντορίνης, τα οποία δέχονται πολλά κρουαζιερόπλοια κάθε χρόνο, υφίστανται τρομακτική περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Όπως αναφέρει ο ευρωπαϊκός οργανισμός, στον Πειραιά η εκπομπή ρύπων (διοξειδίου του θείου, ειδικότερα) ήταν 120 φορές μεγαλύτερη από εκείνη των οχημάτων! Στην έρευνα της Transport & Environment επισημαίνεται πως ακόμα και ένας σχετικά μικρός αριθμός κρουαζιερόπλοιων εκπέμπει πολύ μεγάλες ποσότητες αερίων που μολύνουν την ατμόσφαιρα.
Διεθνείς έρευνες δείχνουν πως ένα κρουαζιερόπλοιο βάρους 50.000 τόνων εκπέμπει στην ατμόσφαιρα, για κάθε μία ώρα λειτουργίας των μηχανών του, ποσοστό αιωρούμενων σωματιδίων ίσο με αυτό που εκπέμπουν 50.000 αυτοκίνητα, τα οποία κινούνται με 130 χιλιόμετρα την ώρα.
Επιπλέον, εκπέμπει μονοξείδιο του αζώτου που αντιστοιχεί σε 45.000 αυτοκίνητα και διοξείδιο του άνθρακα ίσο με αυτό που εκπέμπουν 7.000 αυτοκίνητα. Όλη τη ζημιά την κάνουν τα κρουαζιερόπλοια επειδή παραμένουν πολλές ώρες στο λιμάνι με αναμμένες τις ηλεκτρομηχανές τους, για να έχουν ρεύμα.
Γι’ αυτό η προτεραιότητα είναι να δημιουργηθούν οι υποδομές στα λιμάνια ώστε να ηλεκτροδοτούνται τα πλοία από την ξηρά και να μη χρειάζεται να έχουν αναμμένες τις μηχανές τους.
Αυτό προβλέπεται στο master plan του ΟΛΠ, αλλά ακόμα δεν έχει αρχίσει να υλοποιείται γιατί κάποιοι πιστεύουν ότι είναι πιο σημαντικό να «μπλοκάρουν» την επέκταση του λιμανιού από το να αρχίσει άμεσα η διαδικασία της μείωσης των ατμοσφαιρικών ρύπων στον Πειραιά.Πηγή: paron.gr