Πριν από κάποια χρόνια ξεκίνησε με μικρά αεροσκάφη, τύπου ATR, καλύπτοντας δρομολόγια κυρίως των άγονων γραμμών. Σήμερα, η SKY express, έπειτα από την προμήθεια μεγαλύτερων αεροσκαφών, τύπου Airbus A320, αλλά και την ανανέωση των μικρών αεροσκαφών (ATR), έχει καταφέρει να σημειώσει αξιοσημείωτη άνοδο, τόσο του κύκλου εργασιών, όσο και της επιβατικής κίνησης.
Η αεροπορική εκτιμάται ότι θα διακινήσει στο σύνολο του έτους 3 έως 3,5 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας ρεκόρ. Αυτό, διότι το 2021 διακίνησε 1,5 εκατ. επιβάτες και το 2019 1,3 εκατ. επιβάτες.
Η φετινή επίδοση των 3+ εκατ. επιβατών αποκτά επιπρόσθετη αξία, εάν αναλογιστεί κανείς ότι το 2017 η εταιρεία, με 7 μικρά αεροσκάφη, εξυπηρέτησε 0,5 εκατ. επιβάτες.
Η μεγέθυνση της SKY express οφείλεται στην προσθήκη και ανανέωση του στόλου αεροσκαφών της, τόσο με 9 Airbus (η σταδιακή προμήθεια των Airbus ξεκίνησε στα τέλη του 2020), όσο και με ATR και στην επέκτασή της στο εξωτερικό.
Τη θερινή περίοδο, η εταιρεία επιχειρούσε με 21 αεροσκάφη, με 9 Airbus A320 και 12 ATR, “σκαρφαλώνοντας” στη δεύτερη θέση, σε μερίδιο αγοράς, στο αεροδρόμιο της Αθήνας.
H εταιρεία πρόκειται να προσθέσει άλλα 2 αεροσκάφη Airbus, και μάλιστα Α321, την άνοιξη, φανερώνοντας την πρόθεσή της για επέκταση του δικτύου σε νέους προορισμούς και αγορές.
Σύμφωνα με αεροπορικούς αναλυτές, η εταιρεία φαίνεται ότι εξετάζει διάφορους νέους προορισμούς για τη διεξαγωγή δρομολογίων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, όπως Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Άμστερνταμ, Κοπεγχάγη, Στοκχόλμη και Μάντσεστερ.
Σήμερα, η εταιρεία διεξάγει (εκτός από το εσωτερικό δίκτυο) πτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους σε Λάρνακα (ήταν το πρώτο διεθνές δρομολόγιο), Βρυξέλλες, Παρίσι, Λονδίνο, Ρώμη, Μιλάνο, Μόναχο και Σόφια.
Τα οικονομικά μεγέθη
Η μεγέθυνση της SKY express αποτυπώνεται και στον κύκλο εργασιών. Η εταιρεία το 2016 σημείωσε κύκλο εργασιών 15,9 εκατ. ευρώ, το 2017 32,6 εκατ., το 2018 59,6 εκατ., το 2019 78,7 εκατ., το 2020 42,2 εκατ. και το 2021 122,2 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, το αποτέλεσμα ήταν ζημιογόνο, με τις ζημιές μετά από φόρους να ανέρχονται το 2021 στα 3,79 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 7,57 εκατ. ευρώ το 2020, με την εταιρεία να προχωρά σε ΑΜΚ.
“Η Ελλάδα είναι το μοναδικό κράτος-μέλος που παρουσίασε θετικό πρόσημο στην εξέλιξη των πτήσεων και την τουριστική κίνηση σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με τα συγκριτικά στοιχεία και τις προβλέψεις μέχρι τον Αύγουστο του 2022, τάση που αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι το τέλος του 2022.
Επίσης, η πανδημία του κορονοϊού που έπληξε τη χώρα μας και το 2021, ειδικώς το πρώτο εξάμηνο του έτους, φαίνεται να συνεχίζει να επιδρά αρνητικά και τις αρχές του 2022, ωστόσο η ενίσχυση των εργαλείων για την καταπολέμηση της, η ηπιότερη μορφή της και η ενδημική μορφή που φαίνεται να εξελίσσεται, η νόσος δεν δείχνει να επηρεάζει τη συνέχεια του έτους και οι ρυθμοί στην τουριστική βιομηχανία να μην επηρεάζονται, όπως τα προηγούμενα έτη”, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στον ισολογισμό του 2021.