Μία θέση στη λίστα με τους 10 κορυφαίους βάσει κρατήσεων προορισμούς της γεωγραφικής περιοχής που καλύπτει την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική (ΕΜΕΑ) κατέλαβε η Μύκονος, σύμφωνα με την έρευνα Travel Recovery Trend Report που πραγματοποίησε το Expedia Group.
Το νησί των ανέμων βρέθηκε στην 7η θέση των πιο δημοφιλών τουριστικών προορισμών για το β’ τρίμηνο του 2021, μετά το Λονδίνο, που κατέκτησε την πρωτιά, το Ντουμπάι, το Παρίσι, την Πάλμα ντε Μαγιόρκα, τη Νέα Υόρκη και την Κοπεγχάγη. Την δεκάδα των top προορισμών που κατέγραψαν τον μεγαλύτερο αριθμό κρατήσεων συμπλήρωσαν η Κωνσταντινούπολη, η Βαρκελώνη και η Στοκχόλμη.
Βάσει της έρευνας, κατά τη διάρκεια του β’ τρίμηνου, οι παραθαλάσσιες περιοχές και οι πόλεις αποτέλεσαν τους 10 προορισμούς για τους οποίους έχουν γίνει οι περισσότερες κρατήσεις ανά τον κόσμο. Ωστόσο, όλο και περισσότερες πόλεις εντάσσονται στους 10 top προορισμούς σε επίπεδο γεωγραφικής περιφέρειας ή αναρριχώνται στη σχετική κατάταξη, με την Κοπεγχάγη και το Παρίσι να είναι οι δύο ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που κέρδισαν έδαφος στη λίστα της ΕΜΕΑ.
Την ίδια στιγμή, όπως αποτυπώνεται στην έρευνα, σημειώθηκε σημαντική αύξηση στις αναζητήσεις για κρατήσεις παγκοσμίως. Συγκεκριμένα, οι αναζητήσεις για ταξίδια παρουσίασαν περαιτέρω αύξηση κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, η οποία διαμορφώθηκε στο 70% έναντι του προηγούμενου τριμήνου, με τη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών σε διεθνές επίπεδο και την πρόοδο των εμβολιασμών να συμβάλουν καταλυτικά στην επιθυμία των τουριστών να ταξιδέψουν. Μάλιστα, θετική πορεία στον ρυθμό των αναζητήσεων παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια των 11 από τις 13 εβδομάδες του β’ τριμήνου, τάση η οποία ήρθε σε αντίθεση με τις διακυμάνσεις που καταγράφηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του α’ τριμήνου του 2021 και του 2020.
Οι αναζητήσεις για διακοπές και ταξίδια στην EMEA αυξήθηκαν κατά 70% σε μηνιαία βάση μεταξύ Απριλίου και Μαΐου, ξεπερνώντας την άνοδο σε ποσοστό 20% που σημειώθηκε μεταξύ Μαρτίου και Απριλίου, και διατηρήθηκε ισχυρή καθ’ όλη τη διάρκεια του τριμήνου, με περαιτέρω αύξηση 35% για το διάστημα Μαΐου-Ιουνίου.
Αποκαθίσταται η ταξιδιωτική εμπιστοσύνη
Σύμφωνα, μάλιστα, με την ίδια έρευνα, στην οποία συμμετείχαν πολίτες από 8 χώρες, το 72% των καταναλωτών σκοπεύει να ταξιδέψει μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Σημάδια ανάκαμψης δείχνουν την ίδια στιγμή και τα διεθνή ταξίδια, βάσει των αναζητήσεων που πραγματοποιήθηκαν διεθνώς. Οπως δείχνουν τα στοιχεία, το 60% των καταναλωτών θα ταξιδέψει εντός της χώρας του και το 27% διεθνώς κατά το ερχόμενο 12μηνο. Οι καταναλωτές δε ενδιαφέρονται να κάνουν διαφόρων ειδών διακοπές, από μικρές εξορμήσεις σε κάποια πόλη (city break) μέχρι ταξίδια μεγαλύτερης διάρκειας. Τέσσερις στους 10 επιθυμούν πιο συχνά και μικρής διάρκειας ταξίδια, το 28% θέλει λιγότερα και μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδια και πάνω από το 30% προτιμά συνδυασμό μικρότερων και μεγαλύτερων ταξιδιών.
Πάντως, ενδεικτικό της σταδιακής αποκατάστασης της εμπιστοσύνης των ταξιδιωτών είναι το γεγονός πως οι αναζητήσεις αφορούν και ταξίδια σε ημερομηνίες μεταγενέστερες. Συγκεκριμένα, το 25% των αναζητήσεων παγκοσμίως αφορούσε ταξίδια που θα πραγματοποιούνταν σε διάστημα από 22 έως 90 ημέρες από την ημερομηνία αναζήτησης, υποδηλώνοντας επί της ουσίας ότι οι τουρίστες ξεκινούν σταδιακά να σχεδιάζουν ταξίδια για το μέλλον. Βέβαια, με δεδομένο ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν τα ταξίδια κοντά στην πατρίδα τους και κατά το β’ τρίμηνο του 2021, το 50% των αναζητήσεων διεθνώς περιορίστηκαν και πάλι στα ταξίδια με χρονική απόσταση 0-21 ημερών από την ημερομηνία αναζήτησης.