Φορέας λειτουργίας λιμένος στο οποίο υπάγεται το υδατοδρόμιο είναι το Λιμενικό Ταμείο Τήνου – Άνδρου, ενώ την κατασκευή, διαχείριση και εκμετάλλευση έχουν αναλάβει η Greek Marine Aviation σε σύμπραξη με την αεροπορική εταιρεία Hellenic Seaplanes, η οποία δρομολογείται να αναλάβει την πτητική λειτουργία των υδροπλάνων που θα εξυπηρετούν τις πτήσεις από/προς το νησί.
Μετά την εξάλειψη των πολεοδομικών εμποδίων το πλάνο κατασκευής έχει οριστεί και αναμένεται μέχρι το καλοκαίρι, οπότε θα γίνουν και τα εγκαίνια της νέας εγκατάστασης.
Το έργο του υδατοδρομίου περιλαμβάνει χερσαίες και πλωτές εγκαταστάσεις καθώς και νοητές, υδάτινες επιφάνειες. Αναλυτικότερα, οι χερσαίες εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου έχουν συνολική επιφάνεια 222,43 τ.μ. και έχουν χωροθετηθεί να κατασκευαστούν στην προβλήτα του Βίντσι.
Εντός της παραχωρηθείσας επιφάνειας των 222,43 τ.μ. θα εγκατασταθεί προκατασκευασμένος, μετακινούμενος οικίσκος (isobox) με σκοπό την εξυπηρέτηση των επιβατών των υδροπλάνων και του πτητικού έργου γενικότερα.
Το υδατοδρόμιο Τήνου θα περιλαμβάνει και νοητή, θαλάσσια επιφάνεια (διάδρομοι προς-αποθαλάσσωσης) για τη διενέργεια των διαδικασιών προς-αποθαλάσσωσης. Οι διάδρομοι αυτοί “χωροθετούνται” εξωτερικά του λιμένα της Τήνου.
Ακολουθούν Δονούσα, Ανάφη και οι υπόλοιποι
Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα νησιά στο πλαίσιο του δικτύου υδατοδρομίων Νοτίου Αιγαίου, η ένωση των εταιρειών Υδροπλάνα Ελλάδας, Ελληνικά Υδατοδρόμια και Optimum Value εκπονούν τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και μελετών θορύβου για τα νησιά: Μύκονος, Κύθνος, Σίκινος, Σέριφος, Δονούσα, Ανάφη, Χάλκη, Σύμη, Τήλος, Κάρπαθος, Καστελόριζο, Αγαθονήσι, Νίσυρος, Αστυπάλαια, Πάρος, Κως, Μήλος, Σύρος, Κάλυμνος, Λειψοί, Λέρος, Ίος και Κάσος.
Στο πιο προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι αδειοδοτικοί φάκελοι των νησιών Δονούσα, Αγαθονήσι, Σύμη και Ανάφη. Κατόπιν την εκπόνηση των μελετών, οι τεχνικοί φάκελοι θα να σταλούν στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τις σχετικές εγκρίσεις.