Μηδενικό το όφελος στον πληθωρισμό από την κρατική επιδότηση στο ντίζελ τον Απρίλιο – Σταθερά χαμηλός ο δομικός πληθωρισμός, παρά την «εισβολή» ακρίβειας 10,2%
Αντιθέτως τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή είναι σοκαριστικά, γιατί δείχνουν ότι ακόμα και μειώσεις φόρων, κρατικές επιδοτήσεις ή άλλα μέτρα ελέγχου των τιμών που λαμβάνει η (κάθε) κυβέρνηση, είναι πρακτικά ανίσχυρα για να εξουδετερώσουν την διεθνή ακρίβεια και τον εισαγόμενο πληθωρισμό.
Η ακρίβεια «κατάπιε» την επιδότηση
Στην ελληνική περίπτωση: πιλοτικά τον μήνα Απρίλιο δόθηκε επιδότηση 15 λεπτών στην τιμή του ντίζελ κίνησης. Την 1η Απριλίου το ντίζελ πανελλαδικά κόστιζε 1,968 ευρώ το λίτρο. Πρακτικά χρειάστηκαν δύο εβδομάδες για να φτάσει η μείωση στον πελάτη. Σταδιακά, ως τα μέσα του μηνός, η τιμή στα πρατήρια έπεσε πράγματι, ακόμα και κάτω από 1,8 λεπτά, στα 1,795 ευρώ το λίτρο (-0,173 ευρώ).
Στην πραγματικότητα, τα πράγματα εξελίχθηκαν ακόμα χειρότερα! Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το όφελος για τον καταναλωτή εξανεμίστηκε: καθώς χάθηκε «χρόνος και χρήμα» στην εφοδιαστική αλυσίδα μέχρι να φτάσουν οι αυξήσεις στον καταναλωτή, αλλά και επειδή από τα μισά του μήνα ήρθαν νέες διεθνείς αυξήσεις που «κατάπιαν» μεγάλο μέρος της κρατικής επιδότησης, η μηνιαία μείωση τιμής καταγράφηκε στα …1,9%! Το όφελος για τον καταναλωτή και η επίπτωση στον Εθνικό Δείκτη Τιμών αποκαλύπτεται πως ήταν τελικά μηδενική (μόλις… -0,01 μονάδα του Δείκτη Τιμών από Μάρτιο σε Απρίλιο)!
Διαβάστε αναλυτικά στο newmoney.gr