Με ανακοίνωσή της στο Χρηματιστήριο και μετά από σχετικό ερώτημα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, η ΑΝΕΚ Lines επισημαίνει ότι έλαβε πρόταση εξαγοράς από εταιρείες – μέλη της ακτοπλοϊκής εταιρείας Seajets, μετά το διαφαινόμενο ναυάγιο του deal με την Attica Group.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της κρητικής εταιρείας έχει απευθυνθεί στους μετόχους και τους δανειστές της, προκειμένου να λάβει ενημέρωση για την αξιολόγηση της εν λόγω πρότασης.
Αυτή η εξέλιξη έρχεται ενώ προχωρά η διαδικασία συγχώνευσης μεταξύ AΝΕΚ και Attica Group. Μάλιστα, εντός της εβδομάδας η Επιτροπή Ανταγωνισμού εισηγήθηκε την έγκριση της συγχώνευσης.
Η ανακοίνωση της ΑΝΕΚ στο Χρηματιστήριο:
Στα πλαίσια της ορθής, έγκυρης και έγκαιρης ενημέρωσης του επενδυτικού κοινού και σύμφωνα με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, κατόπιν της από 22 Ιουνίου 2023 επιστολής της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΑΓΟΡΑΣ αναφορικά με δημοσίευμα στον ηλεκτρονικό τύπο, το οποίο αναφέρεται στην «επικείμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία θα αποφανθεί επί της απορροφήσεως της ΑΝΕΚ από την ATTICA GROUP και σε σενάρια που φέρουν τον Μάριο Ηλιόπουλο – πάντα μέσω των κυπριακών εταιρειών της κόρης του Δέσποινας – να παρεμβαίνει στη διαδικασία προβαίνοντας σε προσφορά προς τις πιστώτριες Τράπεζες για να αποκτήσει ο ίδιος τις μετοχές της ΑΝΕΚ και να εμποδίσει την συγχώνευση», η εταιρεία με την επωνυμία «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» (εφεξής η «Εταιρεία»), ενημερώνει το επενδυτικό κοινό ότι την 16.06.2023 κοινοποιήθηκε στη Διοίκηση της Εταιρείας επιστολή τριών εταιρειών, «μελών της Seajets», απευθυντέα προς τις Δανείστριες της Εταιρείας και προς τους μετόχους εκπροσωπούντες ποσοστό 57,70 % του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου, με την οποία καταθέτουν πρόταση για την εξαγορά μετοχών και δανεισμού της ΑΝΕΚ υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Το Διοικητικό Συμβούλιο έχει ήδη απευθυνθεί στους Μετόχους και στους Δανειστές της Εταιρείας, στους οποίους απευθύνεται η Επιστολή, προκειμένου να λάβει ενημέρωση από αυτούς αναφορικά με την αξιολόγηση της συγκεκριμένης πρότασης. Η Εταιρεία θα προβεί, σύμφωνα με τον νόμο και αμελλητί, σε ανακοινώσεις προς ενημέρωση του επενδυτικού κοινού εφόσον συντρέξουν οι σχετικές εκ του νόμου προϋποθέσεις.
Γιατί δεν προχωρά το σχέδιο με Attica
Κι όλα αυτά, όταν η αγορά ανέμενε ότι το σχέδιο για διάσωση της ΑΝΕΚ, μέσω της απορρόφησής της από την Attica Συμμετοχών όδευε προς ολοκλήρωση. Τη διαδικασία της συγχώνευσης, διέκοψε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία, κατά τη συνεδρίαση της, αφού εξέτασε τις συνθήκες που θα διαμορφωθούν, εξέφρασε τελικά τις αμφιβολίες της, καθώς όπως υποστήριξε το νέο μεγαλύτερο σχήμα που θα προκύψει, ενδεχομένως να προκαλέσει στρεβλώσεις στην αγορά και τις υπηρεσίες που παρέχονται στις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Το σχέδιο προέβλεπε ότι ο νέος όμιλος Attica θα είχε στην ομπρέλα του τα σήματα των Blue Star, Super Fast, Hellenic Seaways και ΑΝΕΚ. Από στοιχεία του 2022, ο όμιλος Attica διαθέτει στόλο 32 πλοίων, ακολουθεί η Seajet με 24, η ΑΝΕΚ με 9, ο όμιλος Grimaldi στις γραμμές Ελλάδα – Ιταλία με 7 πλοία και οι Μινωϊκές με 4.
Πράγοντες της αγοράς τονίζουν ότι η ανάγκη να βρεθεί λύση για την ΑΝΕΚ είναι άμεση, καθώς κινδυνεύει ακόμα και με λουκέτο.
Το ιστορικό της πώλησης
Η ΑΝΕΚ ιδρύθηκε το 1967, με αρχικούς μετόχους απλούς ανθρώπους της Κρήτης, που ήθελαν μεγάλα και ασφαλή πλοία στα συχνά ταξίδια τους προς την Ηπειρωτική Ελλάδα. Η δραστηριοποίηση ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 1970 με τη δρομολόγηση του πρώτου πλοίου της, του αλησμόνητου «ΚΥΔΩΝ», στη γραμμή Πειραιά – Χανιά. Από τότε μέχρι σήμερα εξελίχθηκε με εντυπωσιακούς ρυθμούς, ωστόσο τα τελευταία χρόνια η εταιρεία εμφάνιζε ζημιές, που την οδήγησαν σε δυσχερή θέση.
Η εξαγορά της ΑΝΕΚ από το Attica Group, μεγαλύτερο παίκτη στην ακτοπλοία και διαχειριστή των σημάτων Superfast Ferries, Blue Star Ferries και Hellenic Seaways, θεωρήθηκε δεδομένη, καθώς ανακοινώθηκε και προς τις Αρχές του Χρηματιστηρίου. Ίσως να αποτέλεσε και φυσική εξέλιξη καθώς οι δύο όμιλοι είχαν ήδη συνεργασία στις γραμμές εξωτερικού και συγκεκριμένα στο δρομολόγιο με Ιταλία.
Τι ζητά ο Μ. Ηλιόπουλος
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην ακτοπλοϊα, η πρόταση του εφοπλιστή Μ. Ηλιόπουλου, που μόλις επιβεβαιώθηκε από τις Αρχές του Χρηματιστηρίου, αιφνιδίασε την αγορά. Λάτρης της ταχύτητας, με πολλές διακρίσεις από τη συμμετοχή του σε αγώνες αυτοκινήτων, ο κ. Ηλιόπουλος, διαθέτει μέσω της seajets, υπερσύγχρονα ταχύπλοα που εκτελούν δρομολόγια σε Κυκλάδες και Κρήτη, σε γρήγορους χρόνους. Με την πρόταση που υπέβαλε για την εξαγορά της ΑΝΕΚ, εκφράζει ταυτόχρονα τις προθέσεις του, για να ενδυναμώσει τη θέση του στις ελληνικές θάλασσες και την ακτοπλοϊα.