Η Ελλάδα διαθέτει πλέον μία ολοκληρωμένη λιμενική στρατηγική, διοχετεύοντας, μεταξύ άλλων, 205 εκατομμύρια ευρώ σε 45 έργα, τα οποία έχουν ήδη ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027 και στο Ταμείο Ανάκαμψης“. Αυτό ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας για την ενίσχυση των λιμενικών υποδομών και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών λιμένων σε συνέδριο για τις υποδομές και μεταφορές.
Σύμφωνα με τον κ. Πλακιωτάκη, «το υπουργείο αξιοποίησε το νέο θεσμικό πλαίσιο για να στοιχειοθετήσει κατά τρόπο οργανωμένο και τεκμηριωμένο πολιτική χρηματοδοτήσεων στον τομέα των θαλασσίων μεταφορών, προκρίνοντας τον πρωταρχικό στόχο της διασφάλισης μίας ολοκληρωμένης θαλάσσιας πολιτικής σε ένα συνεκτικό, εδαφικά και οικονομικά, χώρο, όπως ο νησιωτικός».
Όπως εξήγησε, «μέσα από συστηματική νομοθετική και προγραμματική προσπάθεια, η ελληνική κυβέρνηση και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καταφέρνουν να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση για νησιωτικούς λιμένες εκτός του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και να επιτελέσουν ουσιαστικό προγραμματικό ρόλο για την προώθηση κρίσιμων νησιωτικών υποδομών στις θαλάσσιες μεταφορές».
Η πανδημία επιτάχυνε τις εξελίξεις
«Η κρίση της πανδημίας επιτάχυνε τις εξελίξεις τόσο σε επίπεδο αγοράς όσο και σε επίπεδο ετοιμότητας του κράτους. Ο νησιώτης κάτοικος και ο νησιώτης επιχειρηματίας πρέπει να αντιμετωπίζονται με σεβασμό και με ειδική μέριμνα για να έχει ισότιμη πρόσβαση σε υπηρεσίες μεταφορών και ασφαλών υποδομών», τόνισε.
Και συνέχισε λέγοντας: «σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο τα νησιά μας απαιτούν μία διαφοροποιημένη μεταχείριση σε κάθε στάδιο και σε κάθε πρωτοβουλία είτε νομοθετική είτε χρηματοδοτηθεί και θα λαμβάνεται υπόψη η φυσιογνωμία των νησιών και η διαφορετικότητά τους από τις άλλες περιοχές».