Μετά το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του οποίου αναμένεται να προκηρυχθεί εντός του 2023, το Υπερταμείο φιλοδοξεί να προχωρήσει στην αξιοποίηση των 22 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων. Τον Δεκέμβριο του 2022, το Υπερταμείο εκκίνησε διαγωνισμό για την επιλογή συμβούλων για το συγκεκριμένο έργο.
Στις 20/2/2023, το Υπερταμείο παρέλαβε 6 προτάσεις από υποψήφιες ομάδες συμβούλων. Η Επιτροπή Αξιολόγησης ολοκλήρωσε την πρότασή της για την επιλογή του προτεινόμενου μειοδότη, η οποία εγκρίθηκε από το Δ.Σ. στη συνεδρίασή του στις 27/6/2023, επιλέγοντας τη EUROBANK (οικονομικός σύμβουλος), τη «ΔΟΞΙΑΔΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ» (τεχνικός σύμβουλος) και τη YLP & DVLAW (νομικός σύμβουλος).
Τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, που έχει στο χαρτοφυλάκιό του το Υπερταμείο, ενδέχεται να προκηρυχθούν ως “πακέτο” και όχι να «σπάσουν» σε ομάδες, ενώ ίσως εξαιρεθούν κάποια για στρατιωτικούς λόγους. Ο σύμβουλος καλείται να παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες με στόχο να «χτιστεί» η δομή της σχετικής σύμβασης και να παραχωρηθούν τα δικαιώματα διαχείρισης σε στρατηγικό επενδυτή (παραχωρησιούχος).
Τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία διαχειρίζεται σήμερα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, είναι τα ακόλουθα: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.
Τα περισσότερα εξ αυτών χρειάζονται εκτεταμένες επενδύσεις και σημαντικές ενέργειες αναβάθμισης, υπάρχουν και αεροδρόμια που θεωρούνται χαμηλής κίνησης, σε όχι ιδιαίτερα τουριστικές περιοχές, ενώ σε κάποια εμπλέκεται και ο στρατιωτικός παράγοντας. Ωστόσο, υπάρχουν και «φιλέτα», σε περιοχές υψηλού τουρισμού (π.χ. Πάρος, Νάξος κ.α.), αεροδρόμια που ήδη γίνονται εργασίες εκσυγχρονισμού ή έχουν γίνει σχετικοί διαγωνισμοί (τα δύο προηγούμενα αλλά και σε Χίο, Σύρο κ.λπ.), αερολιμένες με αναβαθμισμένο πλέον γεωπολιτικό status (π.χ. Αλεξανδρούπολη). Δεδομένου ότι κάποια είναι υψηλής προβολής και άλλα χαμηλότερης, παλιότερα υπήρχαν σκέψεις για χωρισμό τους σε clusters, ενώ στην συνέχεια ακούστηκαν σενάρια για παραχώρησή τους ως ενιαίο «πακέτο». Ωστόσο, αυτό θα φανεί στην πορεία και αναλόγως των υποδείξεων και των συμβούλων, αλλά και από το ενδιαφέρον που θα προκύψει από πλευράς επενδυτών ή και των τυχόν παραχωρήσεων από πλευράς Δημοσίου (π.χ. φορολογικά κίνητρα κ.α.).
Η τελική πρόταση των συμβούλων για την αξιοποίηση των 22 αεροδρομίων αναμένεται τους πρώτους μήνες του 2024.