Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Η ενδοκυκλαδική ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών των Κυκλάδων(γραμμές δημοσίου συμφέροντος – άγονες γραμμές) είναι ένα θέμα ιδιαίτερα σημαντικό κυρίως τους χειμερινούς μήνες, αφού αφορά κυρίως την εξυπηρέτηση των μόνιμων κατοίκων, αλλά και τη μεταφορά των προϊόντων και των αγαθών.
Το Επιμελητήριο Κυκλάδων ασχολείται διαχρονικά με το θέμα της ενδοκυκλαδικής σύνδεσης, και τελευταία πιο συστηματικά μέσα από τη συμμετοχή στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ)εκπροσωπώντας τα Επιμελητήρια της χώρας.
Το τελευταίο διάστημα οι Κυκλάδες έχουν μείνει για άλλη μία φορά με ένα (1) μόνο πλοίο στις άγονες γραμμές. Το Επιμελητήριο Κυκλάδων δέχεται μεγάλη πίεση τόσο από τους κατοίκους των μικρών νησιών που εξυπηρετούνται σε μεγαλύτερο βαθμό από τις συγκεκριμένες γραμμές, όσο και από τους επιχειρηματίες που έχουν την ανάγκη μεταφοράς προϊόντων και υπηρεσιών, όπως είδη διατροφής και οπωροκηπευτικά.
Διαχρονικά, η πάγια θέση του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, την οποία εκφράζει σταθερά προς όλες ανεξαιρέτως τις κυβερνήσεις, είναι ότι πρέπει να υπάρξει ανασχεδιασμός και εξορθολογισμός των δρομολογίων της ενδοκυκλαδικής σύνδεσης, με πλοία αξιόπλοαπου να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις που ορίζει η εποχή μας, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των κατοίκων και των επιχειρήσεων.
Από όποια θέση κι αν βρίσκεται ο καθένας μας δεν μπορούμε να αφήσουμε την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί να συνεχίζεται, είτε αποδεχόμενοι την έλλειψη του ενός από τα δύο πλοία, είτε η μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων να γίνεται με πλοία όχι κατάλληλα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, εκτός των άλλων, ταξίδια ανάμεσα σε νησιά που είναι γεωγραφικά πολύ κοντά, να ξεπερνούνπολλές φορές τις 10 ώρες εξαιτίας της προσέγγισης σε πολλά λιμάνια.
Για τους παραπάνω λόγους καλούμε το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το Υπουργείο Οικονομικών να αντιληφθούν τη δυσκολία της κατάστασης και να κινηθούν άμεσα προς την επίλυση του προβλήματος σε τρεις άξονες:
Α) Άμεση κάλυψη της μίας από τις δύο άγονες γραμμές που προβλέπεται.
Β) Αύξηση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων για τις ενδοκυκλαδικές συνδέσεις.
Γ) Εκκίνηση των διαδικασιών για ριζικό ανασχεδιασμό των δρομολογίων με πλοία αξιόπλοα που θα μειώσουν τις ανισότητες που αντιμετωπίζουν τα νησιά και σε αυτόν τον τομέα.
Με εκτίμηση,