Στην αρχή της πανδημίας πρόσφεραν σωτήριες υπηρεσίες, αλλά πλέον προκαλούν σύγχυση και οργή. Η δυσπιστία μεγάλου μέρους της κοινής γνώμης έχει βάση, όσο κι αν λοιδορούνται αυτοί που δυσανασχετούν για παράλογες αποφάσεις ή συλλήβδην απαξιωτικές δηλώσεις. Την αμφισβήτηση προκαλούν οι καθ’ ύλην αρμόδιοι με τις παλινωδίες τους.
Το μέτρο χάθηκε με την πανσπερμία δηλώσεων, αλλά και τους εξυπνακισμούς ορισμένων επιστημόνων. Τι δουλειά έχει, για παράδειγμα, ένας γενετιστής να δίνει οδηγίες για τη θεία κοινωνία; Από πού κι ως πού λοιμωξιολόγος δηλώνει δημοσίως ότι οι άνω των 65 πρέπει να μείνουν σπίτι και να απαγορευτεί κάθε μετακίνησή τους; Τι είδους ρατσισμός είναι αυτός, άλλοτε για τους θρησκευόμενους και άλλοτε για τους ηλικιωμένους;
Γράφει ο Δημήτρης Ριζούλης
Κάθε τόσο έρχεται η κυβέρνηση στη δύσκολη θέση να διορθώνει τις αστοχίες των γιατρών που σωρηδόν βγαίνουν στα κανάλια. Το κυρίως πρόβλημα είναι η πολυφωνία της επίσημης κρατικής επιτροπής των λοιμωξιολόγων. Κάθε μέλος έχει διαφορετική γραμμή και άλλη ρητορική. Υπάρχουν οι «μπαμπούλες» που σπέρνουν τρόμο (με πρώτο και καλύτερο τον κ. Σύψα), οι μετριοπαθείς και οι πιο αισιόδοξοι.
Ακόμα και οι εκτιμήσεις τους για την πορεία του κορονοϊού διαφέρουν. Ως προς τα μέτρα πρόληψης τους χωρίζει χάσμα. Άλλος υποστηρίζει το lockdown των 15 ημερών, άλλος την καθολική χρήση μάσκας, ένας τρίτος το στοχευμένο κλείσιμο κλάδων της οικονομίας, έτερος τη συνέχιση των υπαρχόντων μέτρων χωρίς αλλαγές. Μύλος. Το χειρότερο είναι ότι η κυβέρνηση αδυνατεί να βάλει τάξη σε αυτό το χάος, περιορίζοντας τις δημόσιες εμφανίσεις των λοιμωξιολόγων προκειμένου να υπάρχει ενιαία γραμμή και «φωνή». Οπως γινόταν στην αρχή της πανδημίας, με τον μειλίχιο Σωτήρη Τσιόδρα, που πλέον εξαφανίστηκε από την πρώτη γραμμή της ενημέρωσης για άγνωστους λόγους. Η σύγχυση έχει αρχίσει μήνες νωρίτερα. Από τότε που μας έλεγαν ότι οι μάσκες κάνουν κακό, για να το αναθεωρήσουν στη συνέχεια και να μας τις επιβάλουν αναγκαστικά. Το ίδιο συνέβη και με τη λειτουργία των σχολείων. Προ ημερών μάθαμε πως εντοπίστηκαν 12 κρούσματα σε κρουαζιερόπλοιο, αλλά στη συνέχεια βγήκαν αρνητικά! Αρα, είναι αναξιόπιστα και τα τεστ;
Παρά τις παλινωδίες και τα «μυστήρια» των αποφάσεων, η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων πειθαρχεί στα μέτρα και επιδεικνύει αξιοθαύμαστη υπομονή. Υπάρχουν όμως και ορισμένοι που αντιδρούν εκδηλώνοντας τη δυσπιστία τους με διάφορους τρόπους. Όλους αυτούς οι υπουργοί της κυβέρνησης αλλά και οι γνωστοί τηλεεισαγγελείς προσπαθούν καθημερινά να τους απαξιώσουν, αντί να κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να τους πείσουν. Τους αποκαλούν υποτιμητικά «ψεκασμένους», θέλοντας να τους τσουβαλιάσουν και να τους παρουσιάσουν ως γραφικούς φαντασιόπληκτους. Το ίδιο συμβαίνει και για μια σειρά άλλων ζητημάτων. «Ψεκασμένοι» είναι και όσοι ανησυχούν για τις κεραίες της κινητής τηλεφωνίας, επί παραδείγματι.
Αναρωτιέμαι, λοιπόν. Δεν είναι ρατσιστική η αντιμετώπιση της Πολιτείας έναντι όλων αυτών των ανθρώπων; Δεν είναι υποχρέωση της Πολιτείας να κάνει ό,τι μπορεί για να πείσει και τον τελευταίο πολίτη; Σε τελική ανάλυση, έστω ας ακούσει τις ανησυχίες τους.
Το ελληνικό κράτος δείχνει «ευαισθησία» για τους Τσιγγάνους, μας αναγκάζει να τους αποκαλούμε «Ρομά» (παρότι ούτε οι ίδιοι το επιθυμούν), δέχεται τις ιδιαιτερότητές τους, κατανοεί τις δυσλειτουργίες των κοινωνιών τους και προσαρμόζει τις αποφάσεις της σε αυτές.
Το ίδιο πράττει και για τις κοινότητες των αλλοδαπών. Γιατί δεν δείχνει την ίδια ευαισθησία για τους Ελληνες που προσεγγίζουν τον κορονοϊό με σκεπτικισμό ή ακόμα και ανευθυνότητα; Γιατί δεν απευθύνεται σε όλους τους «αρνητές» με την ίδια ευαισθησία που αντιμετωπίζει άλλες μειονότητες; Γιατί τους απομονώνει προσπαθώντας με κάθε τρόπο να τους λοιδορήσει;
Στις κοινωνίες υπάρχει κάθε καρυδιάς καρύδι. Οι πειθαρχημένοι, αλλά και οι απείθαρχοι. Οι συνεπείς, αλλά και οι χύμα. Οι μορφωμένοι και οι αμόρφωτοι. Οι πλούσιοι και οι φτωχοί. Το κράτος υπάρχει για όλους. Και οφείλει να αγκαλιάζει και να καθησυχάζει όλους.
Ας πάψει λοιπόν η ανόητη και ρατσιστική καραμέλα περί «ψεκασμένων». Κι ας κοιτάξει η κυβέρνηση να βρει τρόπο να πείσει και τον τελευταίο πολίτη. Πρώτα επιβάλλοντας φίμωτρο στους αμετροεπείς καθηγητάδες της ιατρικής και, δεύτερον, λαμβάνοντας αποφάσεις για τον κορονοϊό που θα έχουν λογική και συνέπεια.
πηγή newsbreak.gr