ΤΟΠΙΚΑ

Ο Ελληνικός Τουρισμός με τα μάτια της Προέδρου του ΕΟΤ κ Άντζελας Γκερέκου

Ο Ελληνικός Τουρισμός με τα μάτια της Προέδρου του ΕΟΤ κ Άντζελας Γκερέκου

Επιμέλεια συνέντευξης: Κατερίνα Κομνηνού

Γνωρίζοντας το πόσο «δραστήρια» κινείται πλέον ο Τουρισμός μας στο να χρησιμοποιεί  κάθε δυνατότητα ώστε να προβάλει την χώρα μας σαν ένα μοναδικό προορισμό στην διεθνή τουριστική αγορά θελήσαμε να έχουμε μια συζήτηση  με την Πρόεδρο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμου  κ Άντζελα Γκερέκου και της ζητήσαμε να μας μιλήσει για τις νέες καμπάνιες του ΕΟΤ ,τον χειμερινό τουρισμό και τα πλάνα που έχει ο ΕΟΤ για το 2023

Αλήθεια η πρώτη ερώτηση που μου έρχεται στο μυαλό βλέποντας την κ Άντζελα Γκερέκου είναι μία Πότε προλαβαίνετε να είστε παρούσα σε τόσες δραστηριότητες συγχρόνως ;

Δεν θα μπορούσα να κάνω αλλιώς… οφείλω να είμαι παρούσα, για την ακρίβεια, θέλω όχι απλά να είμαι παρούσα αλλά να είμαι εκατό τοις εκατό ενεργή και αποτελεσματική στο έργο μου ως Πρόεδρος του ΕΟΤ. Είναι αλήθεια ότι συχνά, εντός ολίγων ημερών, απαιτείται να κινούμαι από τη μια άκρη της χώρας στην άλλη. Όμως  είναι η αγάπη μου για την Ελλάδα, είναι η πίστη μου στις τεράστιες δυνατότητες αυτής της χώρας, που μου δίνει τη δύναμη και την ενέργεια καθημερινά, προκειμένου να ανταποκριθώ στις υποχρεώσεις μου. Όσο περισσότερο ταξιδεύω στην πατρίδα μας, τόσο περισσότερο ανακαλύπτω τον τεράστιο πλούτο που διαθέτει. Μη προβεβλημένα, παρθένα σχεδόν, φυσικά τοπία εκπληκτικής ομορφιάς. Άγνωστους, πολιτιστικούς θησαυρούς- κρυμμένα διαμάντια υλικής και άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, που αγνοούμε και εμείς οι Έλληνες. Η Ελλάδα είναι ένα never ending story φυσικής ομορφιάς, πολιτισμού, γαστρονομίας και αυθεντικών βιωματικών εμπειριών, που προσφέρονται απλόχερα κάθε εποχή του χρόνου.

Ο ΕΟΤ, ως η εθνική πύλη προβολής της χώρας, είναι ο ιδανικός φορέας για να αφηγηθεί αυτή την ατέλειωτη ιστορία ομορφιάς και πολιτισμού σε όλο τον κόσμο. Για αυτό και νιώθω ευλογημένη, που βρίσκομαι σε αυτή θέση, για αυτό και προσπαθώ με όλες μου τις δυνάμεις για το καλύτερο.

Έπειτα από τρία εξαιρετικά δύσκολα χρόνια για το χειμερινό τουρισμό λόγω Covid , πόσο αισιόδοξη είσαστε για την φετινή χειμερινή τουριστική αγορά ; πιστεύετε ότι ο ήπιος Ελληνικός χειμώνας θα κερδίσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών  μας;

Μια και μιλάμε για χειμερινό τουρισμό, θα ήθελα να τονίσω το γεγονός, ότι ήταν φέτος, το 2022, που η Ελλάδα για πρώτη φορά επικοινώνησε δυνατά τον χειμερινό τουρισμό της, στη διεθνή αγορά. Μάλιστα το βίντεο της καμπάνιας του ΕΟΤ- Visit Greece «Greece DOES have a Winter» είναι υποψήφιο για το βραβείο World’s Best Tourism Film στα CIFFT «People’s Choice» Award 2022.

Για τον χειμώνα του 2023, ο στόχος μας είναι η περαιτέρω ενίσχυση και ενδυνάμωση του χειμερινού τουρισμού. Τόσο του ορεινού τουρισμού, όσο και του τουρισμού πόλεων- city break.

Με τα νέα περίπτερα του ΕΟΤ εμπλουτισμένα με ψηφιακές καινοτομίες, πράσινη εργονομία και θεματική ευελιξία αλλά και με στοχευμένες επαφές με tour operators, αεροπορικές εταιρείες και θεσμικούς συνομιλητές θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε την εικόνα της Ελλάδας ως προορισμό που συγκινεί και τον χειμώνα. 

Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ανέφερε στη ΔΕΘ ότι ‘’ προκειμένου να επεκταθεί η τουριστική περίοδος και τον χειμώνα, θα εγκρίνουμε πρόσθετα κονδύλια. Θα διατεθούν ώστε η Ελλάδα να διαφημιστεί από κοινού με τον ΕΟΤ, με αεροπορικές εταιρείες, με tour operators, για το διάστημα έως τον Μάρτιο του 2023.»

Οι καμπάνιες του ΕΟΤ : GREECE DOES HAVE A WINTER και GREEKEND, για τον ορεινό τουρισμό και τον τουρισμό πόλεων αντίστοιχα, θα συνεχιστούν σταθερά, ώστε η πατρίδα μας να είναι always on επικοινωνιακά.

Ο Υπουργός, ο Βασίλης ο Κικίλιας, έχει ήδη ταξιδέψει στην Γαλλία, τη Γερμανία, την Αυστρία, στις σκανδιναβικές χώρες με στόχο την προώθηση του χειμερινού τουρισμού μας. Μάλιστα, συχνά έχει εστιάσει και στο target-group των συνταξιούχων αυτών των χωρών, προκειμένου να περάσουν τους χειμερινούς μήνες στην Ελλάδα. Στην πατρίδα μας, ο χειμώνας είναι πολύ πιο ήπιος και συνεπώς και τα ενεργειακά κόστη οικονομικότερα, σε σχέση με τις βόρειες πατρίδες τους με τον βαρύ χειμώνα.

Ένα άλλο κοινό, στο οποίο ο ΕΟΤ στοχεύει συστηματικά με εξειδικευμένες καμπάνιες, είναι αυτό των digital nomads.Σύμφωνα με έρευνα της Instant Offices, στην 3η θέση της λίστας των 80 πιο ελκυστικών προορισμών, βρίσκεται η Θεσσαλονίκη, ενώ λίγο πιο κάτω, στην 9η θέση, βρίσκεται η Αθήνα, δείχνοντας έτσι ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις να γίνει η χώρα μας πόλος έλξης για χιλιάδες ψηφιακούς νομάδες, όλο το χρόνο.

Οι ενδείξεις των χειμερινών κρατήσεων δείχνουν πιθανώς κάποια  μείωση λόγω του ενεργειακού που επιβαρύνει ήδη τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά;

Θεωρώ ότι μια πρώτη σημαντική ένδειξη, για το πως θα πάει ο χειμώνας, είναι ότι το Σεπτέμβρη είχαμε 7,2 % αύξηση στους ταξιδιώτες στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδας,  σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2019. Επίσης, τα στοιχεία, που μας έρχονται από τα 17 γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό, είναι ότι σύμφωνα με έρευνες σε όλες τις παραδοσιακές αγορές μας, short & long haul, η επιθυμία για ταξίδια εξακολουθεί να είναι έντονη και για αυτό το χειμώνα. Οι αποδράσεις θα είναι από τα τελευταία έξοδα που θα περικόψουν, εν όψει πιθανής περαιτέρω αύξησης του ενεργειακού κόστους.

Η Ελλάδα λοιπόν έχει ήδη κάνει όλες τις απαραίτητες κινήσεις, όπως σας ανέφερα και πριν για να τοποθετηθούμε πλέον πιο δυναμικά και στην χειμερινή τουριστική αγορά.Σε κάθε περίπτωση όμως, επειδή η παρούσα κρίση είναι πρωτοφανής, μιλάμε για ενεργειακή καταιγίδα, θεωρώ πως κάθε πρόβλεψη μπορεί να καταστεί διάτρητη… βλέπετε ο Τουρισμός είναι πάντα ιδιαίτερα ευαίσθητος δέκτης των οικονομικο-κοινωνικών κλυδωνισμών.

Γιαυτό προτιμώ να εστιάσω στο τι κάνουμε εμείς μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, για να προστατεύσουμε το τουριστικό μας προϊόν μα πάνω από όλα τον κόσμο του τουριστικού επιχειρείν και της εργασίας.Οι επιχειρήσεις ορεινών όγκων είναι σίγουρα οι πιο ευάλωτες αυτό το χειμώνα.

Και είμαι βέβαιη πως η Πολιτεία θα λάβει τα απαραίτητα μέτρα στήριξής τους, προκειμένου να επιβιώσουν από το ενεργειακό κόστος. Η παρούσα κυβέρνηση έχει αποδείξει εμπράκτως την στήριξή της στην κοινωνία και την οικονομία, εν μέσω των πρωτοφανών κρίσεων που ζούμε.

Θα ήθελα να θυμίσω ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας του covid, η κυβέρνηση, από την αρχή της υγειονομικής κρίσης, δημιούργησε ένα “δίχτυ προστασίας” πάνω από επιχειρήσεις και νοικοκυριά, λαμβάνοντας μέτρα στήριξης της κοινωνίας, που επεκτείνονται και το 2022, συνολικού ύψους 43,3 δισ. Ευρώ. Μέτρα που επέτρεψαν στον παραγωγικό ιστό της χώρας να σταθεί όρθιος , έδωσαν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις για επανεκκίνηση και  προστάτευσαν θέσεις εργασίας.Γι αυτό είμαι βέβαιη ότι η ελληνική κυβέρνηση θα βρεθεί και πάλι στο πλάι του κόσμου του τουρισμού, στο πλαίσιο πάντα των δημοσιονομικών δυνατοτήτων που διαθέτουμε.

Μιλώντας για χειμερινό τουρισμό, αξίζει να αναφερθεί ότι το σύνολο των ορεινών τουριστικών καταλυμάτων, βρίσκονται σε υψόμετρο από 300μ. και πάνω. Στις περιοχές αυτές και στις αντίστοιχες επιχειρήσεις , η ανάγκη θέρμανσης μπορεί να ξεκινήσει και από τα μέσα Σεπτεμβρίου και να διαρκέσει μέχρι τον Μάιο. Μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν περιοχές, όπου κατά τους μήνες Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο, η μέση θερμοκρασία τη νύχτα αγγίζει τους -9 βαθμούς.

Ο ΣΕΤΕ έχει ήδη καταθέσει προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και το Υπουργείο Τουρισμού μια δέσμη 3 μέτρων για ενεργειακή στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων στο σύνολό τους. Είμαι σίγουρη πως η κυβέρνηση θα κάνει το καλύτερο δυνατό προκειμένου να στηρίξει για μια ακόμη φορά την ατμομηχανή της εθνικής οικονομίας, τον Τουρισμό.

Ο βιώσιμος και αειφόρος Τουρισμός είναι τελικά το μεγάλο μας στοίχημα στην μετά Covid εποχή όπως έχετε πει;

Η μετά Covid εποχή συνεχίζει να είναι μια εποχή πολλαπλών, επαναλαμβανόμενων κρίσεων. Παρ’ όλα αυτά, ένα είναι σίγουρο: η δημιουργία και εφαρμογή ενός βιώσιμου, αειφόρου μοντέλου ανάπτυξης είναι μονόδρομος και για τον τουρισμό.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ
1
Εγκαίνια της έκθεσης -εικαστικό αφιέρωμα 2018: " Η Μύκονος μέσα από το βλέμμα των καλλιτεχνών. Από το μεσοπόλεμο έως το 1960."
2
O δήμαρχος Κωνσταντίνος Κουκάς, για το 1ο Mykonos Art Festival που εγκαινιάστηκε το περασμένο Σάββατο.
3
Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Μιλτιάδης Ατζαμόγλου φωτογραφήθηκε μπροστά από το όνειρο της νεολαίας της Μυκόνου
4
Πρώτο στην κατάταξη στον παγκόσμιο αλλά και στον ελληνικό χάρτη το MykonosVoice με 18 χιλιάδες μ.ο μοναδικούς επισκέπτες κάθε μέρα
5
Εικαστικό αφιέρωμα στη Δημοτική Πινακοθήκη Μυκόνου «Μαρία Ιγγλέση»
6
Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.