Ανήκει σε εκείνους που «θεμελίωσαν» στην Ελλάδα την καταναλωτική τάση προς τα πολυτελή και ακριβά προϊόντα.
Εκείνα που μπορεί να απευθύνονται σε ένα περιορισμένο target group, το οποίο όμως είναι αρκετό για να τροφοδοτεί κάποιες δεκάδες επιχειρήσεις αφιερωμένες στην αίσθηση ή στην ψευδαίσθηση, για κάποιους, του «μοναδικού»…
Ο λόγος για τον Νίκο Βαρβέρη, ιδρυτή και επικεφαλής της Moda Bagno και του Interni, ονομάτων που έχουν γράψει και συνεχίζουν να γράφουν τη δική τους ιστορία στην ελληνική αγορά ειδών σπιτιού και εστίασης.
Μια ιστορία με αρκετά σκαμπανεβάσματα λόγω των διαδοχικών κρίσεων, αλλά τώρα πλέον με την προοπτική της ανάκαμψης «ορθάνοιχτη», όπως αποτυπώνεται στις οικονομικές επιδόσεις τους.
Η Θεσσαλονίκη και η Σχολή Δοξιάδη
Ο Νίκος Βαρβέρης, με καταγωγή από τη Θεσσαλονίκη, γεννήθηκε το 1944 και αρχικά σπούδασε στη Σχολή Υπομηχανικών «Ευκλείδης», στη συμπρωτεύουσα.
Η κάθοδός του στην Αθήνα τού άνοιξε το παράθυρο σε έναν νέο κόσμο. Ετσι, σε αντίθεση με όσα «έδειχναν» οι μέχρι τότε σπουδές του, έβγαλε την περίφημη Σχολή Διακοσμητικής Δοξιάδη, φυτώριο πολλών διακεκριμένων μηχανικών, αρχιτεκτόνων και διακοσμητών. Εκεί στο εμβληματικό κτίριο της οδού Στρατιωτικού Συνδέσμου στον Λυκαβηττό, όπου σήμερα στεγάζεται το συγκρότημα πολυτελών κατοικιών One Athens, ο Ν. Βαρβέρης άρχισε να «ψηλαφεί» το μέλλον του.
Κάπως έτσι, στις 7 Ιουλίου 1974, σε ηλικία 30 ετών, ιδρύει την εταιρεία Ν. Βαρβέρης και Σία Ο.Ε., με το πρώτο κατάστημα Moda Bagno να στήνεται επί της οδού Ηρακλείτου στο Κολωνάκι, λανσάροντας τότε αποκλειστικά είδη για τον εξοπλισμό του μπάνιου (έπιπλα, πλακίδια, είδη υγιεινής). Ηταν η εποχή της Μεταπολίτευσης που έφερνε μαζί και έναν άνεμο γενικότερης ανανέωσης, με το καταναλωτικό κοινό να διψά να αποτινάξει ό,τι συμβόλιζε το «παλιό»…
Παρά τις τσουχτερές τιμές, οι δουλειές πήγαν καλά και τρία χρόνια μετά, το 1977, η Moda Bagno επεκτείνεται και στα έπιπλα κουζίνας. Το 1980 ιδρύεται η εταιρεία Ν. Βαρβέρης-Moda Bagno Α.Ε. με τη σημερινή νομική της μορφή, με έδρα στο Ν. Ψυχικό και το 1982 είχε ήδη στηθεί το κεντρικό «στρατηγείο» της (έκθεση, παραγωγικές εγκαταστάσεις, κεντρικές αποθήκες, γραφεία διοίκησης) στα Βριλήσσια, επί της οδού Αναπαύσεως.
Ο Βαρβέρης και ο… Μαρξ
Με τις ξένες επιρροές να έχουν εισβάλει στην εγχώρια αγορά, επικρατώντας στις καταναλωτικές τάσεις, και με το λανσάρισμα επιλεγμένων προϊόντων από γνωστούς σε λίγους οίκους του εξωτερικού -με το αντίστοιχο φυσικά τίμημα-, ο Νίκος Βαρβέρης βάλθηκε να… διαψεύσει τον Μαρξ που υποστήριζε ότι η πολυτέλεια είναι το αντίθετο των φυσικών αναγκών και ότι τίποτε δεν μπορεί να έχει αξία αν δεν έχει χρησιμότητα…
Αντίθετα, ήταν αρκετοί αυτοί που ανακάλυπταν την ικανοποίηση των φυσικών τους αναγκών στα πανάκριβα, ίσως και εξεζητημένα, προϊόντα του, εξασφαλίζοντας στη Moda Bagno μια ανοδική και επεκτατική πορεία.