Η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Μυκόνου στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού της ρόλου και στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς διοργανώνει δωρεάν σεμινάριο για εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 22-23 Σεπτεμβρίου 2018 ώρες : 9.00′ -17.00΄ θέμα “Η μη βίαιη επικοινωνία στην εκπαίδευση”. Η Μη Βίαιη Επικοινωνία πρεσβεύει ότι ο άνθρωπος έχει φυσική τάση να προσφέρει και να λειτουργεί με ανθρωπιά απέναντι στους άλλους και στον εαυτό του. Στόχος της είναι να προτείνει τρόπους με τους οποίους να αποκαλύπτεται η φυσική αυτή κατάσταση του ανθρώπου και να μετατρέπεται σε κινητήριο δύναμη των σχέσεων. Ο δημιουργός της συγκεκριμένης διαδικασίας ήταν ο Marshall Rosenberg, ένας Αμερικανός ψυχολόγος. Δημιούργησε ένα απλό και πρακτικό εργαλείο που μας βοηθά • να χρησιμοποιούμε την γλώσσα με τέτοιο τρόπο που να συμβάλλει στο να δημιουργούμε αρμονικές σχέσεις, • να επιλύουμε τις διαφωνίες μας ευκολότερα, • να εμπνέουμε συμπόνια και κατανόηση μέσα από τον τρόπο σκέψης, τη γλώσσα και τις πράξεις μας. Η Μη Βίαιη Επικοινωνία είναι ένα εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει να δημιουργήσουμε έναν ασφαλή χώρο έκφρασης μέσα στα σχολεία, στον οποίο δάσκαλοι και παιδιά μπορούν να μιλήσουν για τις χαρές και τις λύπες τους, τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους χωρίς να φοβούνται ότι θα κριθούν ή ότι θα δημιουργήσουν προβλήματα στις ισορροπίες του σχολείου. . Κάποια από τα θέματα που θα προσεγγίσουμε είναι: • Γιατί χρειάζεται πρώτα να επικοινωνούμε με τα παιδιά και μετά να τα διορθώνουμε. • Πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε τον εαυτό μας ως δάσκαλοι. • Ποιες είναι οι βασικές ανάγκες των παιδιών. • Πόσο πολύτιμο δώρο είναι να ακούμε και να ανακαλύπτουμε τις ανάγκες που κρύβονται πίσω από τις συμπεριφορές των παιδιών μας. • Πως να αντιμετωπίζουμε την προκλητική συμπεριφορά των παιδιών. • Πως να αντικαταστήσουμε την επιβράβευση και την τιμωρία με την εκτίμηση από καρδιάς. Μαθησιακοί στόχοι για τους εκπαιδευτικούς: • να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν τις αρχές της Μη βίαιης επικοινωνίας και τη διαδικασία – που εφαρμόζονται στο σχολικό πλαίσιο • να κάνουν εξάσκηση σε βασικές επικοινωνιακές πρακτικές που συμβάλλουν στη μάθηση και την ευημερία στο σχολείο • να κάνουν εξάσκηση στη διαχείριση των συγκρούσεων Αποτελέσματα προηγούμενων σχεδίων σε άλλες χώρες: • Βελτιωμένες σχέσεις μαθητών, συνεργασία αντί ανταγωνισμού • Μειωμένη σχολική βία και / ή εκφοβισμός • Βελτίωση της ακαδημαϊκής απόδοσης • Βελτιωμένες σχέσεις προσωπικού του σχολείου • Βελτίωση της επικοινωνίας δασκάλου με μαθητή και δασκάλου-γονέα Με την στήριξη του Συλλόγου Γονέων των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Σύγχρονη Παιδεία. Ευχαριστούμε τον Μάριο Δαχτυλίδη και τα Mykonian K Hotels για την φιλοξενία της εισηγήτριας του σεμιναρίου. Ευχαριστούμε τέλος την Έυα Νικηφόρου για την ιδέα για την πραγματοποίηση του σεμιναρίου και την βοήθεια στην διοργάνωση.