Κατατέθηκε στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις». Το συγκεκριμένο θέμα αφορά άμεσα και τα νησιά των Κυκλάδων, στα περισσότερα εκ των οποίων, μελλοντικά θα ιδρυθούν υδατοδρόμια.
Με το νέο σχέδιο νόμου ρυθμίζονται εκ νέου «οι διαδικασίες ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης αεροδρομίων επί των υδάτινων επιφανειών», ώστε να διευκολυνθεί η αδειοδότηση αυτών μέσω της απλοποίησης των σχετικών διαδικασιών και να θεσπιστεί «ασφαλές και ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο», το οποίο ευνοεί την ανάπτυξή τους.
Σύμφωνα με την Αιτιολογική Έκθεση τα βασικά σημεία που εισάγει το προτεινόμενο σχέδιο νόμου σε σχέση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (ν.4568/2018) αφορούν:
α) Στη δυνατότητα χορήγησης και ενιαίας «άδειας ίδρυσης και λειτουργίας» υδατοδρομίου, διατηρώντας τη δυνατότητα αδειοδότησης σε δύο στάδια του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, ήτοι τη χορήγηση «αδείας ίδρυσης» και τη χορήγηση «αδείας λειτουργίας»,
β) Στη δυνατότητα χορήγησης «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου όχι μόνο σε δημόσιο φορέα, αλλά και σε ιδιωτικό φορέα,
γ) Στην έκδοση «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου χωρίς την απαίτηση επιθεώρησης, ώστε ο ενδιαφερόμενος με την απόκτηση αυτής να προβεί στις προβλεπόμενες από το νόμο ενέργειες για την κατασκευή του συνόλου των απαιτούμενων υποδομών και εγκαταστάσεων του υδατοδρομίου,
δ) Στη δυνατότητα χορήγησης άδειας υδατοδρομίου και σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.) και σύνθετα τουριστικά καταλύματα.
ε) Στη δυνατότητα εκπαίδευσης του προσωπικού λειτουργίας του υδατοδρομίου όχι μόνο από την Υ.Π.Α. αλλά κι από άλλους πιστοποιημένους φορείς του εσωτερικού ή εξωτερικού.
στ) Στη συγκρότηση ολιγομελούς Επιτροπής Υδατοδρομίων για επιθεωρήσεις υδατοδρομίων.
Τέλος, στο Μέρος Γ’ εισάγονται ρυθμίσεις, που αποσκοπούν στη βελτιστοποίηση της διαδικασίας χορήγησης άδειας οδήγησης σε υποψήφιους οδηγούς καιοδηγούς, με γνώμονα την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, τη διαφύλαξη ενός υψηλού επιπέδου οδικής ασφάλειας, αλλά και την πάταξη της διαφθοράς (π.χ.: καθιέρωση του θεσμού προσωρινής άδειας κυκλοφορίας ταξινόμηση εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κ.ά.) και διατάξεις που αφορούν την καλύτερη λειτουργία της ΥΠΑ και ΑΠΑ.
aftodioikisi.gr