Δεμένα στα λιμάνια παραμένουν από τις 06:00 το πρωί της Τρίτης (4/9) τα πλοία, λόγω της νέας 24 ώρης πανελλαδικής απεργίας που κήρυξε η ΠΝΟ, ζητώντας την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας, με αύξηση 5% στα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας.
Η διοίκηση της ΠΝΟ σε της ανακοίνωση ζητεί την κατανόηση και την πλήρη συμπαράσταση τόσο του επιβατικού κοινού όσο και όλων των Ελλήνων εργαζομένων, αναφέροντας ότι «επί 8 συνεχή χρόνια οι ναυτεργάτες όχι μόνο δεν πήραν αύξηση 1 ευρώ, αλλά χάρη στη σκληρή δουλειά τους, οι οποίοι χωρίς να πληρώνονται επί μήνες πολλές φορές, με μειωμένες και ελλιπείς συνθέσεις, με πολλαπλάσιες ώρες απασχόλησης από ότι προβλέπει ο νόμος, κατάφεραν και κράτησαν όρθιες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες προκειμένου να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι συγκοινωνίες».
Ο Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας Γιάννης Χαλάς μιλώντας στο ΑΠΕ ανέφερε:
«Δεν φταίμε εμείς. Η ένωση των ακτοπλόων θα έπρεπε να έχει σκεφτεί το αίτημα μας για 5% αύξηση από τον Μάιο που είχε τεθεί και να βρει μία λύση που να ικανοποιούσε τον κόσμο της ναυτεργασίας που δίνει την ψυχή του για να δουλεύουν τα βαπόρια καλά».
Το πρωί της Δευτέρας ο ΣΕΕΝ κατέθεσε νέες προτάσεις με σκοπό την αποκλιμάκωση της κατάστασης.
Ειδικότερα πρότεινε:
– Την υπογραφή ΣΣΕ μέχρι 31/12/2019.
– Παροχή αυξήσεων 2% από 1/9/2018 μέχρι 31/12/2019 στους μισθούς των ναυτικών.
Αρχικά είχε προτείνει «παροχή μισθολογικών αυξήσεων 1% από 1/9/2018 και επιπλέον 1% από 1/6/2019».
«Παρόλα αυτά και προς μεγάλη μας έκπληξη οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ αποφάσισαν τη συνέχιση της απεργίας, αδιαφορώντας όχι μόνο για τις τραγικές συνέπειες προς την κοινωνία και την οικονομία της χώρας, αλλά και τη διασφάλιση των συμφερόντων των ναυτικών με την υπογραφή ΣΣΕ μέχρι τέλους του 2019 με αύξηση 2% εν αντιθέσει με άλλους κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας», αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΣΕΕΝ.
«Ο ΣΕΕΝ με την υπογραφή συνεχόμενων ΣΣΕ τα τελευταία χρόνια και δη κατά τη διάρκεια των μνημονίων έχει διασφαλίσει τους υψηλούς μισθούς των ναυτικών που δεν έχουν υποστεί καμία μείωση που να οφείλεται στην εργοδοσία.
Όπως όλοι γνωρίζουμε οι απεργιακές κινητοποιήσεις εν μέσω τουριστικής περιόδου επιφέρουν μεγάλο και μη αναστρέψιμο πλήγμα στον τουρισμό, όχι μόνο για την τρέχουσα περίοδο αλλά και τις επόμενες, λαμβανομένου υπόψη ότι ήδη έχει δημιουργηθεί κλίμα ανασφάλειας, το οποίο επηρεάζει αρνητικά και τη μελλοντική τουριστική κίνηση.
Πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι την περίοδο αυτή μετακινούνται καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες και νησιώτες και μεταφέρονται χιλιάδες τόνοι εμπορευμάτων και ειδών πρώτης ανάγκης και διατροφής προς και από τα νησιά.
Εκτός από τον Τουρισμό κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα και κυρίως το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο των νησιών θα διακοπεί ή θα ματαιωθεί.
Ιδιαίτερα πρέπει να τονίσουμε τις τραγικές επιπτώσεις στους νησιώτες οι οποίοι στα 76 από τα 100 νησιά που εξυπηρετούνται με ακτοπλοϊκά πλοία επικοινωνούν με την Ηπειρωτική Ελλάδα μόνο δια θαλάσσης.
Ο Σύνδεσμός μας εκφράζει τη λύπη του για την απόφαση της ΠΝΟ αλλά και τη μεγάλη ανησυχία του για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που έχουν ήδη δημιουργηθεί και καλεί την ΠΝΟ να επιδείξει ανάλογο αίσθημα ευθύνης», καταλήγει η ανακοίνωση.
Τη Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου, όπως αναφέρει ο σύνδεσμος των ακτοπλόων, ήταν προγραμματισμένο να διακινηθούν με τα επιβατικά πλοία 180.000 επιβάτες, 50.000 ΙΧ οχήματα και 3.000 φορτηγά.