Α ΕΛΜΕ Κυκλάδων: Η κυβέρνηση αρχίζει μια σφοδρή επίθεση στη Δημόσια Παιδεία και στους Εκπαδευτικούς
Εξίσωση κολεγίων με τα Δημόσια Πανεπιστήμια, τριετής αποκλεισμός αναπληρωτών,
φαντάροι αντί για εκπαιδευτικούς στην Κάσο
Η κυβέρνηση αρχίζει μια σφοδρή επίθεση στη Δημόσια Παιδεία και στους Εκπαδευτικούς
Στάση εργασίας 11-2 και παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ Κυκλάδων στη Σύρο στις 12:30 μ.μ. , αύριο Τρίτη 21 Γενάρη
Η κυβέρνηση της ΝΔ δίνει ένα ακόμα αιφνιδιαστικό χτύπημα στη δημόσια παιδεία και στα δημόσια πανεπιστήμια με το νομοσχέδιο που κατεβάζει για ψήφιση την Τρίτη 21/1, εξισώνοντας τα δημόσια πανεπιστήμια με τα ιδιωτικά κολέγια και δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε νέους χιλιάδες αποφοίτους να εισαχθούν στην προκήρυξη της γενικής αγωγής στην εκπαίδευση.
Το νέο τοπίο στη δημόσια εκπαίδευση προδιαγράφεται εφιαλτικό: Από τη μία με το προσοντολόγιο και από την άλλη με τον νέο νόμο η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ετοιμάζει το πεδίο για πλήρη εμπορευματοποίηση της τριτοβάθμια εκπαίδευσης , οδηγώντας παράλληλα χιλιάδες συναδέλφους μας στην ανεργία, αμφισβητώντας και υποβαθμίζοντας το βασικό πτυχίο και την προϋπηρεσία τους, υποχρεώνοντάς τους σε μία διαρκή ομηρία και αναζήτηση νέων “προσόντων”.
Παράλληλα η κυβέρνηση βάζει πλάτη στην ιδιωτική εκπαίδευση, τους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης και τους “σχολάρχες”, εμπορευματοποιώντας τα πτυχία και υποβαθμίζοντας άλλη μια φορά το δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς.
Με το νέο σχέδιο νόμου που θα ψηφιστεί από τη βουλή:
-
Προβλέπει τις προσλήψεις στο δημόσιο, μέσω ΑΣΕΠ, πτυχιούχων ιδιωτικών κολεγίων που είναι παραρτήματα αναγνωρισμένων ΑΕΙ του εξωτερικού (ΕΕ ή τρίτης χώρας).
-
Αναστέλλει τη λειτουργία 37 τμημάτων ΑΕΙ που ήταν να ξεκινήσουν από το 2020-21.
-
Αυξάνει την τιμωρία των διοριζόμενων αναπληρωτών,αν παραιτηθούν, σε τρία χρόνια.
-
Προβλέπει εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση στα ΑΕΙ και συνδέει το 20% της χρηματοδότησής τους με την Αξιολόγηση, άρα δεν είναι δεδομένο.
-
Επανιδρύει την Αρχή Αξιολόγησης στα ΑΕΙ με αυξημένες αρμοδιότητες.
Εξάλλου και λίγο μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων, τη στιγμή που υπάρχουν ακόμα 1000 κενά στη β/θμια εκπαίδευση, η Υπουργός Παιδείας σε σύμπνοια με τον Πρωθυπουργό κ.Μητσοτάκη αποφασίζουν να αναθέσουν σε φαντάρους να διδάξουν το μάθημα της Πληροφορικής στην Κάσο. Τη στιγμή που χιλιάδες συνάδελφοι συνεχίζουν την εργασιακή περιπλάνηση σε όλες τις εσχατιές της χώρας, με εξευτελιστικούς μισθούς και πενιχρή ασφαλιστική και συνταξιοδοτική ασφάλιση και κάλυψη , δημιοιυργώντας ένα επικίνδυνο “προηγούμενο” και δείχνοντας έτσι πώς αντιλαμβάνονται την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών και τους ….διορισμούς στην εκπαίδευση στο παρόν και το εγγύς μέλλον.
Συνάδελφοι, μπροστα σε όλα αυτά πρέπει να πάρουμε τις ευθύνες μας στα χέρια μας και να ακυρώσουμε στην πράξη τα αντιεκπαιδευτικά/νεοφιλελεύθερα νομοσχέδια της Νέας Δημοκρατίας. Να επιστρέψουμε στους δρόμους του αγώνα, στις γενικές συνελεύσεις και στις διαδηλώσεις ενάντια σε όλα τα νέα μέτρα που έρχονται και απειλούν τη ζωή και τη δουλειά μας, αδιαμεσολάβητα, μαχητικά και μαζικά, μέσα από τις επερχόμενες πανελλαδικές κινητοποιήσεις και απεργίες.
Αύριο Τρίτη 21 Γενάρη, ημέρα κατάθεσης του επίμαχου νομοσχεδίου στη Βουλή,
η Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων συμμετέχει στην στάση εργασίας της ΟΛΜΕ και θα πραγματοποιήσει
παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ Κυκλάδων στη Σύρο, στις 12:30 μ.μ
Η συμμετοχή των συναδέλφων είναι σημαντική.
Απαράδεκτη και αντιπαιδαγωγική ρύθμιση στερεί το δικαίωμα εργασίας στους Κοινωνιολόγους.
To Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Α΄ Κυκλάδων, μετά και την ανακοίνωση των προσωρινών πινάκων ειδικής αγωγής στις 20/11/2019, καταγγέλει το ζήτημα της αυθαίρετης και αναιτιολόγητης ανάθεσης μαθημάτων. Είναι γνωστό ότι σύμφωνα με το νόμο 3794/2009 οι απόφοιτοι του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας μπορούν να ενταχθούν στον κλάδο ΠΕ 78 (Κοινωνικών Επιστημών-πρώην ΠΕ 10 του νόμου 1566/1985). Δηλαδή καλούνται να διδάξουν μαθήματα του κλάδου της Κοινωνιολογίας (ένα από τα οποία εξετάζεται σε πανελλαδικό επίπεδο) απόφοιτοι ενός τμήματος του οποίου το πρόγραμμα σπουδών δεν περιλαμβάνει κανένα σχετικό αντικείμενο.
Το γεγονός αυτό εκτός από, απαράδεκτο και αντιεπιστημονικό, σπρώχνει στην ανεργία εκείνους που έχουν τα επιστημονικά εφόδια να διδάξουν το μάθημα. Συγκεκριμένα: Οι κύριες κατευθύνσεις που μέχρι τώρα ακολουθούσαν οι απόφοιτοι του συγκεκριμένου Τμήματος ήταν α) η ένταξη στον κλάδο ΠΕ 71 (Δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής, β) η ένταξη στον κλάδο ΠΕ 72 (Εκπαιδευτές Ενηλίκων), συγκεντρώνοντας σχετική προϋπηρεσία. Με το νόμο 4589/2019, ωστόσο, δόθηκε η δυνατότητα μεταφοράς προϋπηρεσίας από κλάδο σε κλάδο. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ολόκληρος ο υφιστάμενος κλάδος των ΠΕ78 να οδηγηθεί σε εξοστρακισμό από οποιαδήποτε δομή εκπαίδευσης – γενική ή ειδική- δεδομένου του πλήθους των αποφοίτων ΠΕ71 του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής και των μορίων προϋπηρεσίας που διαθέτουν. Δηλαδή, οι απόφοιτοι του συγκεκριμένου τμήματος, μετέφεραν την προϋπηρεσία που απέκτησαν εργαζόμενοι σαν ΠΕ 71 στον κλάδο ΠΕ 78! Είχαμε προειδοποιήσει, από κοινού με τους συναδέλφους ΠΕ 78, ότι η κατάσταση αυτή, αν δεν διορθωθεί, θα δημιουργήσει τεράστιες αδικίες. Τελικά, με την ανακοίνωση των προσωρινών πινάκων, επιβεβαιώνονται οι προειδοποιήσεις μας, αφού οι συνάδελφοι ΠΕ 78 έχουν κατρακυλήσει δεκάδες θέσεις πιο κάτω από τους αποφοίτους του τμήματος του ΠΑΜΑΚ.
Το παραπάνω γεγονός δεν είναι μοναδικό στο ελληνικό σχολείο. Τα τελευταία χρόνια στο πλαίσιο εξοικονόμησης προσωπικού, εκπαιδευτικοί διδάσκουν μαδήματα άσχετα με το επιστημονικό αντικείμενο ( χαρακτηριστικό παράδειγμα όπου οι συνάδελφοι οικιακής οικονομίας καλούνται να διδάξουν οικονομικά μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα). Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι η απαξίωση των πανεπιστημιακών πτυχίων και η καλλιέργεια του “διαίρει και βασίλευε” ανάμεσα σε κλάδους και ειδικότητες. Ζητούμε να πάρετε άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση της παραπάνω αδικίας.