Με κοινή τους ανακοίνωση, τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, κάνουν γνωστό ότι ενόψει της πρότασης “Fit for 55” η οποία κατατέθηκε από την Κομισιόν, αλλά και της ανάγκης μετασχηματισμού των λιμανιών, προωθείται νέα μέθοδος όπου όλα τα πλοία τα οποία είναι ελλιμενισμένα περισσότερες από δύο ώρες θα πρέπει να ηλεκτροδοτούνται από τις κατά τόπους λιμενικές εγκαταστάσεις.
Το εν λόγω ζήτημα αφορά άμεσα τα νησιά των Κυκλάδων, τα οποία εφόσον ισχύσει το παραπάνω σύστημα, θα πρέπει να ανταπεξέλθουν στα νέα και δύσκολα δεδομένα.
Η ανακοίνωση αναφέρει:
Χθες πραγματοποιήθηκε σύσκεψη μέσω τηλεδιάσκεψης με θέμα την ηλεκτροδότηση των ελλιμενιζόμενων πλοίων (μέθοδος cold ironing) μεταξύ του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κ. Σκρέκα, του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γ. Πλακιωτάκη και του Προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Αναπ. Καθ. Α. Δαγούμα.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, κ. Κ. Κατσαφάδος, ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Ε. Κυριαζόπουλος, η κ. Α. Σδούκου Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, ΥΠΕΝ, ο κ. Π. Βαρελίδης Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, ο κ. Δ. Φούρλαρης Αντιπρόεδρος ΡΑΕ, και ο Δρ. Γ. Λοΐζος Προϊστάμενος Τμήματος Ηλεκτρικών Δικτύων και Νέων Τεχνολογιών της ΡΑΕ. Ειδικότερα συζητήθηκε ο συντονισμός νομοθετικών και ρυθμιστικών δράσεων και πρωτοβουλιών στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση που αφορούν στα λιμάνια και τον απαραίτητο ενεργειακό μετασχηματισμό τους για ηλεκτροδότηση ελλιμενιζόμενων πλοίων.
Η ανάγκη μετασχηματισμού έχει προκύψει από την πρόταση «Fit for 55» που κατέθεσε η Κομισιόν , και εφόσον αυτή τελικά εγκριθεί από το Ευρωκοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρώπης, περιλαμβάνεται πρόβλεψη για όλα τα πλοία που θα παραμένουν στα λιμάνια για περισσότερες από δύο ώρες ότι θα πρέπει να ηλεκτροδοτούνται από εγκαταστάσεις στο λιμάνι.