Tριάντα εκατομμύρια τουρίστες αναμένεται να προσελκύσει φέτος η παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιέρας, της οποίας η επιβατική κίνηση εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 5% σε σχέση με το 2018.
Από το σύνολο των επιβατών, πάνω από 5 εκατομμύρια θα επισκεφθούν τα ελληνικά λιμάνια, με την αύξηση να διαμορφώνεται περίπου στο 8% έναντι της περσινής χρονιάς, λόγω και της βελτίωσης των συνθηκών ασφαλείας στην Τουρκία και την Αίγυπτο.
Οι προοπτικές για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο είναι θετικές, τονίστηκε στο 5ο Posidonia Sea Tourism Forum, ωστόσο χρειάζεται να γίνουν ακόμα πολλά, κυρίως στον τομέα της ασφάλειας και των υποδομών, προκειμένου να αξιοποιηθούν πλήρως τα μοναδικά πλεονεκτήματα της περιοχής.
Η Ελλάδα, κατέχει ήδη μερίδιο 10% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή της Μεσογείου, ένα σημαντικό ποσοστό παγκοσμίως, δεδομένου ότι η περιοχή κατατάσσεται στη δεύτερη θέση μετά την Καραϊβική όσον αφορά τις πολλαπλές επιλογές δρομολογίων. Το μεγαλύτερο μερίδιο κρουαζιερόπλοιων έχει η Καραϊβική με 34,4% και ακολουθεί η Μεσόγειος με 17,3%.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Λιμένων MedCruise, Airam Diaz Pastor, η Ελλάδα και ολόκληρη η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου θα επωφεληθούν σημαντικά από την προβλεπόμενη αύξηση κατά 22,2% σε αριθμούς επιβατών και κατά 19,8% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων για το σύνολο της περιοχής της Μεσογείου το 2019.
Κερδισμένοι
Μεγάλος κερδισμένος φέτος, σύμφωνα με τα στοιχεία των εκπροσώπων της ελληνικής κρουαζιέρας, θα είναι ο Πειραιάς, με 119 επιπλέον προσεγγίσεις πλοίων συγκριτικά με το 2018, συμπεριλαμβανομένου και του homeporting.
Πάντως, λόγω του homeporting, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στο μέτωπο του ανταγωνισμού με την Τουρκία, κυρίως σε ό,τι αφορά το κόστος και τις υπηρεσίες. Ως γνωστόν η Τουρκία κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να ξανακερδίσει το χαμένο έδαφος των τελευταίων ετών, εφαρμόζοντας «επιθετική» επιδοματική πολιτική για τις εταιρείες.
Τις καλύτερες επιδόσεις της τελευταίας τετραετίας αναμένεται να καταγράψει φέτος και η Σαντορίνη, με 578 προσεγγίσεις πλοίων και 800.000 αφίξεις επιβατών. Ηδη, από το 2016 και μετά, στους προορισμούς των Κυκλάδων καταγράφεται αυξητική τάση, με τη Μύκονο και τη Σαντορίνη να κρατούν (εναλλάξ) την πρωτιά.
Την ίδια στιγμή, το λιμάνι της Κέρκυρας αναμένεται να βρεθεί στην τρίτη θέση, προσελκύοντας περίπου 735.000 αφίξεις. Για τον λόγο ότι τα περισσότερα πλοία έχουν ως σημείο εκκίνησης την Αδριατική (Βενετία), η πρώτη ή η τελευταία προσέγγιση είναι εναλλακτικά κάποιο ελληνικό λιμάνι του Ιονίου.
Στην τέταρτη θέση των ελληνικών λιμανιών κρουαζιέρας αναμένεται φέτος να βρεθεί η Μύκονος με 700.000 αφίξεις, ενώ την πρώτη πεντάδα των δημοφιλέστερων λιμανιών συμπληρώνει το Κατάκολο με 421.000 αφίξεις.
tanea.gr