Συγκεκριμένα, οι φορολογούμενοι που έχουν στην κατοχή τους ακόμη και μια βάρκα μέχρι πέντε μέτρα θα βρεθούν αντιμέτωποι με το τεκμήριο διαβίωσης. Το τεκμήριο της βάρκας έρχεται να προστεθεί στα υπόλοιπα τεκμήρια του φορολογούμενου, δηλ. της κατοικίας, του αυτοκινήτου, της ελάχιστης δαπάνης διαβίωσης, ανεβάζοντας έτσι το συνολικό τεκμαρτό εισόδημα. Όσοι δεν μπορούν να καλύψουν με βάση τα εισοδήματά τους θα πληρώσουν παραπάνω φόρο.
Μάλιστα, οι φορολογούμενοι που έχουν στην κατοχή τους μιας βάρκα άνω των 5 μέτρων, εκτός από τεκμήριο, θα κληθούν να πληρώσουν και φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Στην περίπτωση αυτή ο φόρος ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή 13%. Εξαιρούνται τα ιστιοφόρα σκάφη και πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευαστεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπου τρεχαντήρι, βαρκαλάς, πέραμα, τσερνίκι, λίμπερτι, τα οποία προέρχονται από την ελληνική ναυτική παράδοση.
Το τεκμήριο διαβίωσης στα μηχανοκίνητα σκάφη ανοιχτού τύπου ταχύπλοα και μη, ολικού μήκους μέχρι 5 μέτρα, ορίζεται σε 4.000 ευρώ. Για τα πάνω από 5 μέτρα το ποσό αυξάνεται κατά 2.000 ευρώ/ μέτρο.
Στα μηχανοκίνητα ή μεικτά σκάφη με χώρους ενδιάιτησης ολικού μήκους μέχρι 7 μέτρα το τεκμήριο ανέρχεται στα 12.000 ευρώ. Για τα πάνω από 7 μέτρα και μέχρι 10 μέτρα προστίθενται 3.000 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο. Για τα πάνω από 10 και μέχρι 12 μέτρα προστίθενται 7.500 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο, για τα πάνω από 12 και μέχρι 15 μέτρα ολικού μήκους 15.000 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο, για τα πάνω από 15 και μέχρι 18 μέτρα ολικού μήκους 22.500 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο κ.ο.κ.
Εκπτώσεις στο τεκμήριο διαβίωσης που προκύπτει από την κυριότητα ή την κατοχή σκάφους αναψυχής δίνουν περιπτώσεις ανάλογα με την παλαιότητα του σκάφους, την ηλικία του κατόχου σκάφους αλλά και από την ακινησία του σκάφους.
Με πληροφορίες από την εφημερίδα Δημοκρατία