Μεγάλες ανατροπές στην ελληνική ναυτιλία: Ο Ηλιόπουλος, ο Γκριμάλντι, η Attica Group και «μικροί» που αναζητούν ρόλο
Ο σχεδιασμός των ακτοπλοϊκών εταιρειών για την επόμενη ημέρα είναι σε εξέλιξη και οι αλυσιδωτές κινήσεις των διοικήσεων των εταιρειών, θυμίζουν το παιχνίδι «Ντόμινο», αφού η απόφαση της μιας εταιρείας επηρεάζει την άλλη.
Αλλά, ας γίνουμε πιο κατανοητοί:
Η Attica Group, αγόρασε από την Fast Ferries το ταχύπλοο Thunder, για να ενισχύσει τη θέση της στη γραμμή, Πειραιάς – Κρήτη με ενδιάμεσες προσεγγίσεις σε Πάρο, Μύκονο, Ίο, Σαντορίνη. Ταυτόχρονα, επιδιώκει να αποκτήσει το 51% της εταιρείας ΕΤΑΝΑΠ, που εμφιαλώνει και εμπορεύεται τα πόσιμα νερά “Σαμαριά” και “Λευκά Όρη”. Επίσης, επεκτείνεται στον τομέα ξενοδοχείων και ήδη έχει αποκτήσει δύο ξενοδοχεία στη Νάξο και ένα στην Τήνο.
H Fast Ferries, του Γιάννη Παναγιωτάκη, που πούλησε το Thunder εισέπραξε 17.750.000 ευρώ και ήδη αναμένει την ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Ανώνυμη Ναυτιλιακή Μεταφορική Εταιρεία Ζακύνθου – ΖΑΝΤΕ για την απόκτηση των δύο πλοίων της, “Διονύσιο Σολωμό” και “Αδαμάντιο Κοραή”, προσφέροντας ένα ποσό 26.500.000 ευρώ.
Ωστόσο, ο Γιώργος Θεοδόσης της Levante Ferries, προσέφερε 1,5 εκατ. ευρώ παραπάνω και ήδη οι μέτοχοι της ΖΑΝΤΕ ερίζουν για το ύψος της πώλησης, αλλά και σε ποιά εταιρεία θα τα δώσουν, δεδομένου ότι ο Γ. Θεοδόσης είναι από την Ζάκυνθο.
Ο Μάριος Ηλιόπουλος, ο μεγαλύτερος ιδιώτης πλοιοκτήτης της ελληνικής ακτοπλοΐας, εφέτος δρομολόγησε 25 επιβατηγά πλοία, ενώ για την επόμενη σαιζόν ετοιμάζει άλλα δύο πλοία: το Eurochampionκαι το Jumpo 2. Η δημοφιλία του Μάριου Ηλιόπουλου, μετά την απόκτηση της ΠΑΕ ΑΕΚ, έχει εκτοξευθεί στα ύψη και αυτό αντανακλάται και στην αύξηση των πωλήσεων του. Επίσης, αν τελεσφορήσει η διαπραγμάτευση για την αγορά του τηλεοπτικού σταθμού Open από το Ιβάν Σαββίδη, τότε θα ισχυροποιήσει τη θέση του στην ελληνική ακτοπλοΐα, δεδομένου ότι θα διαθέτει ένα μέσο να διαφημίζει συνεχώς και με διάφορους τρόπους τα δρομολόγια και τους προορισμούς των πλοίων του.
Ο Εμανουέλε Γκριμάλντι, εδραιώνει τη θέση του στην Ελλάδα, μετά την ανάληψη της διαχείρισης των λιμένων της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου. Με αυτή την εξέλιξη, ο όμιλος Γκριμάλντι ενισχύει τη θέση του στις γραμμές της Αδριατικής, αλλά ταυτόχρονα προσδίδει κύρος στις Μινωικές Γραμμές, για την οποία θεωρούν σίγουρο ότι θα αυξήσει τον στόλο της με σύγχρονα “πράσινα πλοία”