Οι υψηλής ποιότητας, αυθεντικές εμπειρίες γίνονται ολοένα και πιο σημαντικές για τους ταξιδιώτες κατά την επιλογή ενός προορισμού και ο ανταγωνισμός στην παροχή αυτών των εμπειριών είναι έντονος στη Μεσόγειο. Η βελτίωση των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών, διατηρώντας την ποιότητα και την αυθεντικότητα ως βασικές αρχές, είναι ζωτικής σημασίας για την Ελλάδα ώστε να διατηρήσει και να βελτιώσει τη θέση της στη Μεσόγειο, δείχνοντας ήδη καλά σημάδια με τις θετικές επιδόσεις στην Παγκόσμια Τουριστική Αντίληψη, καθώς και στην αντίληψη των ταξιδιωτών για το κλίμα και την ασφάλεια.
Αυτό υπογραμμίζεται στην έκθεση «Greece Outlook» της ισπανικής εταιρείας ανάλυσης τουριστικών δεδομένων Mabrian. Στοιχεία από αυτήν την έκθεση παρουσίασε η Διευθύντρια Πωλήσεων της Mabrian, Catalina Taltavull, στην εκδήλωση «Reimagine Tourism in Greece», που διοργανώνει η εφημερίδα Καθημερινή.
Όπως επισημαίνεται, η ενίσχυση της συνδεσιμότητας μεγάλων αποστάσεων και η καταπολέμηση της εποχικότητας είναι δύο βασικές ευκαιρίες που μπορεί να αξιοποιήσει η Ελλάδα για να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλους μεσογειακούς προορισμούς.
Τα δεδομένα της Mabrian αποκαλύπτουν τις ομοιότητες της δομής των δικτύων αεροπορικής συνδεσιμότητας της Ελλάδας και των ανταγωνιστών της, κυρίως, ως προς τη σημαντική εξάρτηση από τις βασικές αγορές εξερχόμενου τουρισμού από τις ευρωπαϊκές αγορές και τις ποικίλες στρατηγικές για την προώθηση μακροχρόνιων επισκέψεων έως και ένα έτος, αξιοποιώντας τις καλές μεσογειακές καιρικές συνθήκες.
Το καλοκαίρι είναι η ισχυρή περίοδος για όλους τους μεσογειακούς προορισμούς. Γι αυτό οι ευκαιρίες βρίσκονται σε εναλλακτικές αγορές, με διαφορετικά κίνητρα και λιγότερο εξαρτώμενα από τη ζήτηση του καλοκαιριού, είπε η Διευθύντρια Πωλήσεων της Mabrian.
Η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής είναι πολλά υποσχόμενη για την Ελλάδα, καθώς, παρόλο που εξακολουθεί να μην είναι μεταξύ των 10 κορυφαίων αγορών εισερχόμενου τουρισμού ανά αεροπορική χωρητικότητα, η άμεση συνδεσιμότητα αυξήθηκε κατά 23% σε σύγκριση με το 2023.
Άλλες αγορές με μεγάλες δυνατότητες για μη εποχική ζήτηση είναι η Ασία και η Μέση Ανατολή, ανέφερε η Catalina Taltavull.
Η αύξηση των αφίξεων από εναλλακτικές αγορές μεγάλων αποστάσεων και η δέσμευση για διαφοροποίηση των κινήτρων μπορεί να συμβάλει στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της εποχικότητας, βοηθώντας τον ξενοδοχειακό κλάδο να αξιοποιήσει την ελαστικότητα των τιμών σε υψηλότερες κατηγορίες εκτός εποχής. σύμφωνα με την έκθεση της Mabrian.
tornosnews.gr