Δεύτερες σκέψεις προκαλεί στα κυβερνητικά κλιμάκια το υψηλό κόστος που συνεπάγεται η μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, και συγκεκριμένα σε αυτά που συνοδεύουν μηχανές και αυτοκίνητα.
Το οικονομικό επιτελείο εκτιμά ότι σε ετήσια βάση θα χαθούν πάνω από €100 εκατομμύρια, ενώ ερωτηματικά προκαλεί και η σκοπιμότητα του μέτρου για φέτος, καθώς η πλειονότητα των εισιτηρίων έχει ήδη αγοραστεί από τους ενδιαφερόμενους και θα είναι τεχνικά δύσκολη η επιστροφή του ΦΠΑ αν προχωρήσει το συγκεκριμένο σχέδιο.
Στη Βουλή, ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης ανέφερε πως «γίνεται παράλληλα διαπραγμάτευση με το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να εναρμονιστεί ο ΦΠΑ που επιβάλλεται στα ιδιωτικής χρήσης οχήματα και στις μηχανές, με βάση την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2022/542».
Ο ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των ΙΧ είναι στο 24% και η συζήτηση που γίνεται είναι να μειωθεί στο 13%, όπως ισχύει στα εισιτήρια των επιβατών. Από το οικονομικό επιτελείο εκφράζονται ανησυχίες για το εάν το όφελος αυτό θα περάσει στον επιβάτη. Στο Υπουργείο Ναυτιλίας θεωρούν ότι μπορεί να ελεγχθεί εάν αυτή η μείωση θα περάσει στο εισιτήριο, καθώς οι ακτοπλοϊκές εταιρείες υποχρεούνται εντός τριών ημερών να ενημερώνουν για κάθε αναπροσαρμογή του εισιτηρίου τους.