«Το πλήρωμα του ρυμουλκού πέταξε έναν κάβο, τον οποίο έπιασε το άτομο με σήμανση – 81 – και το προσέδεσε στο ιστιοφόρο τους. Αμέσως ξεκίνησε η διαδικασία ρυμούλκησης προς τη νήσο Μύκονο. [….]. Και ενώ είχαμε ρυμουλκήσει το σκάφος από τα νότια της νήσου Ρήνειας, στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της νησίδας “Άγιος Γεώργιος – Μπάος” νήσου Μυκόνου, ο κάβος ρυμούλκησης έσπασε λόγω των εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών, δίχως να μπορεί το ρυμουλκό να ανακτήσει τον κάβο και το σκάφος παρασύρθηκε από τους ισχυρούς ανέμους στη νησίδα “Άγιος Γεώργιος – Μπάος” νήσου Μυκόνου, στην οποία και προσάραξε περί την 05:00 ώρα. Παρ΄όλα αυτά, φωτίζαμε το σημείο της προσάραξης με τον προβολέα του ρυμουλκού. Το ιστιοφόρο σκάφος είχε προσαράξει στα βράχια όπου τα κύματα το χτυπούσαν ακατάπαυστα, μέχρι που μετά από λίγα λεπτά διαλύθηκε σε μικρά κομμάτια ».
Όλη η κατάθεση του αξιωματικού των Ειδικών Αποστολών:
«Υπηρετώ στο Κλιμάκιο Ειδικών Αποστολών του Λιμεναρχείου Μυκόνου. Την 18.6.22 περί την 23:00 ειδοποιήθηκα από την υπηρεσία μου για κινδυνεύον σκάφος νοτίως της νήσου Ρήνειας. Περί την 23:30 ώρα, επιβιβάστηκα από κοινού μαζί με συναδέλφους μου επί του ρυμουλκού “Καραπιπέρης 18” Ν.Π 10669 και αποπλεύσαμε προς το σημείο του συμβάντος. Επιπροσθέτως στο σημείο έσπευσαν τα ταχύπλοα σκάφη “Εύφημος” Τ.Σ. 4638 ΚΑΙ “Άμυκος” Τ.Σ 4506 στα οποία είχαν επιβιβαστεί συνάδελφοι μου προκειμένου να προσεγγίσουν το ταχύτερο δυνατό στο σημείο και να έχουμε εικόνα καθώς το ρυμουλκό κινείται αργά . Στην περιοχή, επικρατούσαν εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες, με κύματα μεγάλου ύψους, ενώ οι άνεμοι ήταν βόρειας διεύθυνσης εντάσεως τοπικά 7 μποφόρ με ριπές ακόμη μεγαλύτερης εντάσεως. Περί την 01:00 ώρα της 19.6.22,τα δυο προαναφερθέντα ταχύπλοα εντόπισαν το κινδυνεύον σκάφος και οι συνάδελφοι μου εκτίμησαν οτι δεν παρουσίαζε εισροή υδάτων, όπως αρχικά ισχυρίζονταν οι επιβάτες του, ωστόσο, ήταν ακυβέρνητο. Επίσης μας ενημέρωσαν ότι ήταν εξαιρετικά επικίνδυνο να πλησιάσουν πολύ κοντά λόγω του έντονου κυματισμού ».
Ακόμη από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λ.Σ, είχαν δεσμευτεί και είχαν σπεύσει ένα φορτηγό πλοίο και ένα δεξαμενόπλοιο τα οποία προσπαθούσαν με τον όγκο τους να προστατεύσουν το κινδυνεύον ιστιοπλοικό πλοίο από τους ισχυρούς ανέμους. Λίγη ώρα αργότερα, το ρυμουλκό που επέβαινα προσέγγισε σε πολύ κοντινή απόσταση από την πρύμνη του κινδυνεύοντος σκάφους. Τότε διέκρινα οτι τρεις άνδρες που βρίσκονταν στην πρύμνη του σκάφους, είχαν τον ελεγχο του ιστιοπλοικού, ενώ υπήρχαν και λίγα ακόμη άτομα, στη μέση περίπου του σκάφους. Επειδή περάσαμε πολύ κοντά, δεν έχω καμία αμφιβολία ότι τα άτομα τα οποία κατά την μετέπειτα καταγραφή τους σημάνθηκαν με τους αριθμούς -51 – , – 52 – και – 81 -, ήταν αυτά που στέκονταν στην πρύμνη του ιστιοφόρου σκάφους. Το πηδάλιο, χειριζόταν το άτομο που σημάνθηκε με τον αριθμό – 52 – ενώ οι – 51 – και – 81 – ήταν δίπλα του. Το πλήρωμα του ρυμουλκού πέταξε έναν κάβο, τον οποίο έπιασε το άτομο με σήμανση – 81 – και το προσέδεσε στο ιστιοφόρο τους. Αμέσως ξεκίνησε η διαδικασία ρυμούλκησης προς τη νήσο Μύκονο. Περί ώρα 04:40 και ενώ είχαμε ρυμουλκήσει το σκάφος από τα νότια της νήσου Ρήνειας , στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της νησίδας “Άγιος Γεώργιος – Μπάος” νήσου Μυκόνου, ο κάβος ρυμούλκησης έσπασε λόγω των εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών, δίχως να μπορεί το ρυμουλκό να ανακτήσει τον κάβο, ή να τους ρίξει άλλο, καθώς δεν υπήρχε επαρκές βάθος στην περιοχή για το βύθισμα του και το κινδυνεύον σκάφος παρασύρθηκε από τους ισχυρούς ανέμους στη νησίδα “Άγιος Γεώργιος – Μπάος” νήσου Μυκόνου, στην οποία και προσάραξε περί την 05:00 ώρα ».
«Παρ΄όλα αυτά, φωτίζαμε το σημείο της προσάραξης με τον προβολέα του ρυμουλκού. Το ιστιοφόρο σκάφος είχε προσαράξει στα βράχια όπου τα κύματα το χτυπούσαν ακατάπαυστα, μέχρι που μετά από λίγα λεπτά διαλύθηκε σε μικρά κομμάτια. Μόλις ξημέρωσε, υπό τον συντονισμό της υπηρεσίας μου, πλήθος ιδιωτικών σκαφών στα οποία είχαν επιβιβαστεί και συνάδελφοι μου, προσέγγισαν τη νότια υπήνεμη πλευρά της νησίδας και παρά τις εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες κατάφεραν και περισυνέλλεξαν με ασφάλεια τους 104 ναυαγούς – Παράτυπα Εισερχόμενα Πρόσωπα (Π.Ε.Π) και τους οδήγησαν σε φυλασσόμενο χώρο εντός του νέου λιμένα Μυκόνου για την καταγραφή και τη φύλαξη τους. Μόνο ένα άτομο εξ ΄αυτών, ήταν σοβαρά τραυματισμένο και από την πρώτη στιγμή παρελήφθη από σταθμό του ΕΚΑΒ και διεκομίσθη στο Κ.Υ Μυκόνου και από εκεί στο Γ.Ν Σύρου. Κατά την καταγραφή των ανωτέρω αλλοδαπών, στην οποία συμμετείχα, παρατήρησα ότι δύο άνδρες οι οποίοι προγενέστερα όπως προανέφερα είχαν τη διακυβέρνηση του ιστιοπλοϊκού που προσάραξε και οι οποίοι είχαν σημανθεί με αριθμούς – 52 – και – 81- αντάλλαξαν τα κινητά τους τηλέφωνα. Σε γενόμενες ερωτήσεις μας στην αγγλική γλώσσα για το λόγο της ανταλλαγής, δεν έδιναν πειστική απάντηση και έλεγαν συνεχώς διαφορετικά πράγματα ».
«Κατά τον αστυνομικό έλεγχο του αλλοδαπού με αριθμό σήμανσης – 81 – και στοιχεία κατά δήλωση του (αναφέρεται στα στοιχεία) γεννηθείς 21.4.1992 στη Συρία, μου επέδειξε ένα δίπλωμα οδήγησης που εκδόθηκε από τις αρχές της Τουρκίας με στοιχεία (αναφέρεται στα στοιχεία) γεννηθείς 21.4.1992 στο Χαλέπι Συρίας, ενώ ο ίδιος μου δήλωσε ότι ζει και εργάζεται στην Τουρκία τα τελευταία οκτώ χρόνια. Από την εμπειρία μου γνωρίζω ότι συνήθως μεταξύ των επιβαινόντων σε σκάφη με παράτυπα εισερχόμενα πρόσωπα, επιβαίνουν και άτομα σχετιζόμενα με τον μεταφορέα τα οποία γνωρίζουν την τουρκική γλώσσα πολύ καλά και ως εκ τούτου προκύπτει οτι τα εν λόγω άτομα εμπλέκονται στη μεταφορά αλλοδαπών. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα 104 άτομα που είχαν διασωθεί μέχρι εκείνη την ώρα, οι 100 ήταν Αφγανοί ενώ ο υπ΄αριθμόν – 51- και – 81 – είναι Σύροι, ο – 52 – είναι Αιγύπτιος και η υπ΄αριθμόν – 88 – Ιρανή. Σε γενόμενες ερωτήσεις μας οι – 51 – και – 81 – υποδείκνυαν τον – 52 – ως κυβερνήτη του σκάφους κατά τη μεταφορά των αλλοδαπών ενώ οι ίδιοι απλά τον βοηθούσαν με την πλοήγηση μέσω χαρτών με κινητό. Αντιθέτως ο – 52 – υποδείκνυε τους -51 και – 81- ως έχοντες τη διακυβέρνηση του σκάφους. Ακόμη αναφέρω ότι περί ώρα 11:00 εντοπίστηκαν ακόμη τέσσερις αλλοδαποί Αφγανοί ναυαγοί επί της νησίδας “Άγιος Γεώργιος – Μπάος” οι οποίοι περισυνελέγησαν από ελικόπτερο Super Puma και οδηγήθηκαν και αυτοί στον ανωτέρω χώρο φύλαξης. Τέλος αναφέρω ότι ορισμένοι εκ των διασωθέντων ναυαγών με ενημέρωσαν ότι αγνοούνται οκτώ άτομα εκ των οποίων ένα αγόρι 3 ετών, γιος του αριθμού – 91- ένα κορίτσι 8 ετών αδερφή του αριθμού – 79-, ένα κορίτσι 15 ετών αδερφή του – 60 – , δύο άνδρες 27 και 50 ετών συγγενείς του αριθμού – 01- καθώς και τρεις ενήλικες που ταξίδευαν χωρίς τους οικείους τους ».
πηγη protothema.gr