Η πρώτη πραγματογνωμοσύνη φέρνει στο “φως¨ κάποια πρώτα στοιχεία σχετικά με τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος με τη Ferrari, στο οποίο έχασε τη ζωή του ο Τζώρτζης Μονογυιός.
H τέταρτη και πέμπτη θέση αφορά το traction control system, δηλαδή το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ενώ η Πέμπτη σχετίζεται με το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, το γνωστό ESP.
Τα πρώτα στοιχεία της πραγματογνωμοσύνης υπογραμμίζουν ενδείξεις απενεργοποίησης του συστήματος ευστάθειας (ESP)ή ακόμη και μη γνώσης για την ενεργοποίησης του, λαμβάνοντας υπόψιν ότι ο άτυχος οδηγός το οδηγούσε για πρώτη φορά.
Η μη λειτουργία του ESP είχε ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να υπερστρέψει σε ένα απότομο πάτημα του γκαζιού.
Σε κάθε περίπτωση, δεδομένου της σφοδρής πρόσκρουσης και καύσης που είχε ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να γίνει συντρίμμια οι ειδικοί δεν είναι σε θέση να απαντήσουν μετά βεβαιότητας ότι το ESP ήταν όντως απενεργοποιημένο ή δείχνει απενεργοποιημένο επειδή ενδεχομένως μετατοπίστηκε ο διακόπτης μετά το δυστύχημα.
Γιατί πήρε φωτιά
Σύμφωνα με την πραγματογνωμοσύνη η φωτιά έχει ξεσπάσει στη δεξαμενή καυσίμου κάτω από το κάθισμα του οδηγού με την σφοδρότητα της σύγκρουσης πιθανόν να προκάλεσε την διαρροή καυσίμου.
Τα ντεπόζιτα καυσίμου στο συγκεκριμένο όχημα βρίσκονται κάτω από τον χώρο αποθήκευσης στο μπροστινό τμήμα της ατράκτου και κάτω από τις θέσεις του οδηγού και του συνοδηγού.
Παράλληλα διερευνάται η ποιότητα και τα χαρακτηριστικά των ελαστικών.
Όπως έχει γίνει γνωστό το όχημα κινείτο μεταξύ 100 και 120 χιλιομέτρων. Η συγκεκριμένη ταχύτητα δεν θεωρείται υψηλή για τον συγκεκριμένο τύπο οχήματος εντούτοις, όπως εξήγησαν στον ΣΚΑΙ ειδικοί, η απενεργοποίηση του ESP σε συνδυασμό με απότομο πάτημα του γκαζιού μπορεί να οδηγήσει σε υπερστροφή και εκτροπή ακόμη και με χαμηλές ταχύτητες.