Αντιμέτωπες με τεράστια προβλήματα βρίσκονται σχεδόν όλες οι εταιρείες leasing και ενοικιάσεων καθώς το 2020 οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων κατέγραψαν πτώση άνω του 40% ενώ η νέα εξάπλωση του κορωνοϊού και τα παρατεταμένα περιοριστικά μέτρα έχουν προκαλέσει τρόμο στα στελέχη των εταιρειών χρονομίσθωσης καθώς δεν πραγματοποιούνται ανανεώσεις στόλων και κατ’ επέκταση νέα συμβόλαια. Μοναδική ελπίδα αποτελεί το εμβόλιο που επιφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα τότε αναμένεται να αναβιώσει ο τουρισμός αλλά και το κλάδος των ενοικιάσεων.
Ειδικότερα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr σχεδόν όλες οι πολυεθνικές αλλά και μεγάλες ελληνικές εταιρείες που χρησιμοποιούν στόλους οχημάτων μέσω leasing έχουν «παγώσει» τις ανανεώσεις των συμβολαίων τους μέχρι να ξεκαθαρίσει η κατάσταση με τον κορωνοϊό και να λειτουργήσει και πάλι η αγορά σε κανονικούς ρυθμούς.
Μάλιστα το εντυπωσιακό είναι ότι όλοι σχεδόν οι όμιλοι που έχουν στην κατοχή τους οχήματα με χρονομίσθωση εξαιτίας της τηλε-εργασίας των υπαλλήλων αλλά και του περιορισμού της κίνησης των πωλητών παρατείνουν την ισχύ στα ήδη υπάρχοντα συμβόλαια των οχημάτων τους καταβάλλοντας όμως το 40% με 50% των μηνιαίων μισθωμάτων που κατέβαλαν τα προηγούμενα χρόνια.
Αυτό σημαίνει λιγότερα έσοδα για τις εταιρείες leasing και βέβαια μεγαλύτερη απαξίωση των οχημάτων που θα επιστρέφονταν για πώληση ενώ επίσης δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την καθυστέρηση των νέων παραγγελιών προς τα εργοστάσια από τους μεγάλους πελάτες τους.
Βέβαια μέσα στο όλο αυτό το άσχημο κλίμα υπήρξαν και κάποιες εταιρείες που ανανέωσαν μεγάλο μέρος του στόλου των οχημάτων τους καθώς τα εκκαθαριστικά της εφορίας έπεσαν πολύ «βαριά» για τα στελέχη αλλά και τους πωλητές που είχαν μισθώσει κάποια πιο πολυτελή μοντέλα και τα επέστρεψαν άρον-άρον μετά τα εκκαθαριστικά χρεωστικά σημειώματα της εφορίας.
Από την άλλη μεριά η κάθετη πτώση που καταγράφει ο τουρισμός και κατ’ επέκταση και οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων δημιουργούν περαιτέρω «αιμορραγία» στα οικονομικά στοιχεία των εταιρειών leasing και ενοικιάσεων.
Μοναδική πηγή εσόδων αυτή τη στιγμή αποτελούν οι δημοπρασίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εκποιούνται σε αρκετά υψηλές τιμές καθώς πλέον οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καταγράφουν πολύ μεγάλη πτώση.
Το χρονικό της πτώσης
Οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων εδώ και πολλά χρόνια αποτελούσε για τις εισαγωγικές εταιρείες το μεγαλύτερο ποσοστό στο σύνολο των οχημάτων που διέθεταν στη χώρα μας.
Όπως αποδείχθηκε όμως ο κορωνοϊός άλλαξε ριζικά τα δεδομένα και πλέον οι πωλήσειςκινούνται από την λιανική και όχι από τις εταιρείες.
Το 2020 οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων κατέγραψαν πτώση 40,7% καθώς έχουν διατέθηκαν μόλις 33.871 αυτοκίνητα έναντι 57.120 οχημάτων το 2019.
Αναλυτικά τον Ιανουάριο του 2020 οι πωλήσεις εταιρικών ΙΧ ανήλθαν σε 3.655 μονάδες έναντι 3.666 οχημάτων σημειώνοντας οριακή πτώση 0,3%.
Τον Φεβρουάριο τα εταιρικά ΙΧ ανήλθαν σε 3.598 μονάδες έναντι 3.415 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2019 καταγράφοντας άνοδο 5,35% και επιβεβαιώνοντας ότι οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων θα σημειώσει άνοδο σε σχέση με το 2019.
Ο Μάρτιος έρχεται αλλά φέρνει μαζί του και τον κορωνοϊό με αποτέλεσμα οι πωλήσεις των εταιρικών ΙΧ να κυμανθούν σε μόλις 1.576 μονάδες έναντι 5.526 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2019 με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράφει πτώση 71,4%.
Ο Απρίλιος ήταν ο χειρότερος μήνας στο 9μηνο καθώς διατέθηκαν 1.112 οχήματα έναντι 7.702 αυτοκινήτων τον αντίστοιχο μήνα του 2019 με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράφει πτώση 85,5%.
Τον Μάιο η εικόνα δεν άλλαξε και διατέθηκαν 1.886 εταιρικά οχήματα έναντι 8.712 ΙΧ τον αντίστοιχο μήνα του 2019 με αποτέλεσμα το ποσοστό πτώσης να κυμαίνεται σε 78,3%.
Ο Ιούνιος έφθασε, τα περιοριστικά μέτρα χαλαρώνουν με αποτέλεσμα οι πωλήσεις εταιρικών ΙΧ να αυξηθούν σε 2.789 οχήματα έναντι 8.071 ΙΧ με την αγορά να περιορίζει πλέον το ποσοστό της πτώσης σε 65,4%.
Τον Ιούλιο οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων αυξάνονται σε 3.559 οχήματα έναντι 3.732 αυτοκινήτων με αποτέλεσμα η πτώση να περιοριστεί σε 4,6%.
Τον Αύγουστο παραδοσιακά οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων συρρικνώνονται ωστόσο το 2020 ο 8ος μήνας έκλεισε με 2.845 πωλήσεις έναντι 4.854 μονάδες τον αντίστοιχο μήνα του 2019 με αποτέλεσμα το ποσοστό πτώσης να αυξηθεί και πάλι σε 41,3%.
Τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων σημείωσαν άνοδο 18% καθώς διατέθηκαν 2.764 μονάδες έναντι 2.341 οχήματα τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Τον Οκτώβριο η αγορά των εταιρικών αυτοκινήτων γύρισε και σημείωσε πτώση 3,3% καθώς διατέθηκαν 2.687 οχήματα έναντι 2.781 ΙΧ τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Το Νοέμβριο οι πωλήσεις επέστρεψαν σε θετικό πρόσημο και μάλιστα διψήφιο (14,4%) καθώς διατέθηκαν 3.490 οχήματα έναντι 3.050 αυτοκίνητα.
Τον τελευταίο μήνα του 2020 οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων διατήρησαν το διψήφιο ποσοστό ανόδου (19,5%) καθώς διατέθηκαν 3.910 αυτοκίνητα έναντι 3.270 οχημάτων.
Οι επόμενοι μήνες θα είναι ιδιαίτερα δύσκολοι για τις εταιρείες leasing και ενοικιάσεων ενώ τα στελέχη των εταιρειών κυριολεκτικά προσεύχονται να μην καταστραφεί η τουριστική σαιζόν του 2021 καθώς οι ζημιές θα είναι ανεπανόρθωτες και κάποιες από αυτές δύσκολα θα αποφύγουν το λουκέτο…
Πάντως στο πρώτο 15νθήμερο του Ιανουαρίου οι πωλήσεις «οδηγούνται» από τις εταιρείες leasing ενώ οι αντίστοιχες της λιανικής φαίνεται ότι έχουν κυριολεκτικά «βουλιάξει»
πηγη newsauto.gr