Νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά θα ολοκληρωθούν τα θερινά δρομολόγια των πλοίων. Θεωρείται δεδομένο ότι εντός του Σεπτεμβρίου θα υπάρξουν σημαντικές μειώσεις δρομολογίων λόγω της πτώσης της επιβατικής κίνησης η οποία είναι ήδη αισθητή. Υπό άλλες συνθήκες η θερινή δρομολογιακή περίοδος, ειδικά για τα συμβατικά πλοία, ολοκληρώνονταν στα τέλη Οκτώβρη.
Εκτιμάται ότι από την έναρξη της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων, δηλαδή από τον Μάρτιο μέχρι και τέλος Αυγούστου η μείωση της επιβατικής κίνησης είναι κοντά στο 60%.
Οι ακτοπλοϊκές ήδη γράφουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ χαμένα έσοδα που δημιουργούν μια δυσμενή βάση εκκίνησης για τον ερχόμενο χειμώνα. Με βάση τις αρχικές εκτιμήσεις του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), λόγω της πανδημίας και της κατάρρευσης της επιβατικής κίνησης η ζημιά θα ανέλθει στα 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, που σημαίνει πτώση εσόδων κατά 45% έναντι τζίρου το 2019 που εκτιμάται στα 750 εκατ. ευρώ περίπου.
Ήδη τα σχετικά αιτήματα έχουν φτάσει στο υπουργείο Οικονομικών για ένα πλάνο ενίσχυσης από το Υπ. Ναυτιλίας. Συγκεκριμένα, ζητείται η στήριξη των εταιριών για να εξασφαλισθεί η 12μηνη και απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών.
Στο πλαίσιο αυτό, στο τραπέζι είναι, εκτός από την επάνοδο του καθεστώτος των άγονων γραμμών, η επέκταση του μέτρου των εργοδοτικών εισφορών μέχρι τουλάχιστον τη νέα θερινή περίοδο που ξεκινά το Μάιο, η διατήρηση του μειωμένου ΦΠΑ για τις μεταφορές στο 13% στα εισιτήρια επιβατών και η επέκτασή του και στα ΙΧ αυτοκίνητα, η επέκταση και μετά τον Σεπτέμβριο όλων των μέτρων στήριξης που αφορούν όλες τις επιχειρήσεις που πλήττονται από τον κορονοϊό, όπως το καθεστώς αναστολής εργασίας για ναυτικούς και υπάλληλους της στεριάς κ.λπ.
πηγή Cyclades24.gr