Ο κορονοϊός δημιουργεί νέες τάσεις στο πεδίο του τουρισμού. Αλλαγές στις “σεζόν” όπως τις ξέραμε και στα ταξιδιωτικά πακέτα. Η ετοιμότητα της Ελλάδας να αναποκριθεί στις προκλήσεις.
Με τα μέτρα του lockdown να χαλαρώνουν ένα – ένα αλλά τον κορονοϊό να καραδοκεί ακόμα, ο τουρισμός εξελίσσεται σε στοίχημα για την ελληνική οικονομία.
Το πλήγμα που δέχθηκε η τουριστική βιομηχανία από την πανδημία φαίνεται να ενισχύει τάσεις που έως τώρα έλκυαν λίγους.
Οι εναλλακτικοί προορισμοί, οι ταξιδιωτικές εμπειρίες, η εξερεύνηση, τα roads trips, οι λεγόμενες υπηρεσίες well being, η απομόνωση και ο «αναχωρητισμός» σε μέρη που δεν πνίγονται στον κόσμο κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στις επιλογές των επισκεπτών, όπως δηλώνουν στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων οι ειδικοί του χώρου.
“Τουρισμός πολλών μηνών με ειδικά προϊόντα”
«Δεν μιλάμε πια για τουρισμό των καλοκαιρινών διακοπών, αλλά για έναν τουρισμό πολύ περισσότερων μηνών με πολλά ειδικά προϊόντα» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Πάρις Τσάρτας, καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.
Είναι όμως η χώρα μας έτοιμη να προσφέρει αυτές τις εναλλακτικές που ξεφεύγουν από το κλασικό σχήμα; Διαθέτει τον φυσικό πλούτο αλλά και τις υποδομές για να ανταποκριθεί σε αυτές τις νέες απαιτήσεις; «Η Ελλάδα έχει δημιουργήσει ένα κεφάλαιο υψηλής αξίας και αυτό θα μπορέσουμε να το αξιοποιήσουμε, για να καταφέρουμε να χτίσουμε ό,τι χάσαμε» είναι η απάντηση που δίνει ο Γιάννης Ρέτσος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.